• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PojkarnasMamma85
    Chriis skrev 2012-06-05 19:22:24 följande:
    Okej, blöjor får man där eller?

Det är olika på alla sjukhus. Här i stan får man blöjor och så får man låna handdukar.
    fröken01 skrev 2012-06-05 19:55:32 följande:
    Pojkarnasmam, låter ju lovande!!!

Hoppas det...vet inte vad detta onda "tryckande" innebär...
  • SisenS
    Stina 73 skrev 2012-06-05 16:03:57 följande:
    Jag har också bf på fredag spännande och se vem som blir först Glad
    Har också BF på fredag Glad
    Har dessvärre inte några förverkar eller känningar överhuvudtaget och "hon" (de säger att det är en flicka men det vet man ju aldrig) är spralligare än någonsin i magen min, är dock extremt laddad för en förlossning eftersom jag är så trött på att vara gravid (som jag antar att jag inte är ensam om), vill snosa bebis ju.

(Är relativt ny på fl, skriver inte så mycket när det gäller trådarna än men läst lite vad ni skrivit och så på de sista sidorna. Tänkte passa på att skriva ett inlägg innan det är för sent Glad. Det är väldigt kul och läsa hur det går för Er och önskar Er all lycka till iaf.) 

Må va en dum fråga men jag tänkte kolla det där med "hinnsvepning"?! Är det något man får be barnmorskan om, görs det bara i vissa landsting eller utav någon annan anledning? Har nämligen aldrig hört talas om det förrän jag läste det här.
  • fröken01

Idag är en riktigt jobbig dag! Har inte en enda känning, knappt några sammandragningar. Plutten verkar trivas i magen... Vill bara att detta ska vara över!!!!

• fröken01

Förresten - på vår föräldragrupp sa de bestämt att rörelse och motion inte har någon verkan i början av förlossningen, det är inte förrän man är öppen några cm. Så man kan lika gärna vila.

Stämmer det tro?! Eller ska jag sätta igång och dammsuga eller något?

Tycker allas förlossning börjar med ett de putsar fönster, springer på stan eller klipper gräset...

• SisenS
    fröken01 skrev 2012-06-05 20:27:50 följande:
    Förresten - på vår föräldragrupp sa de bestämt att rörelse och motion inte har någon verkan i början av förlossningen, det är inte förrän man är öppen några cm. Så man kan lika gärna vila.

Stämmer det tro?! Eller ska jag sätta igång och dammsuga eller något?

Tycker allas förlossning börjar med ett de putsar fönster, springer på stan eller klipper gräset...
    Jag har hört att det till och med kan dra ut på förlossningen om man rör sig för mycket. (Har inga bakgrundsbelägg för detta men jag kan nog hålla med från egna erfarenheter Flört)
  • Norrlandstöus
    SisenS skrev 2012-06-05 20:16:14 följande:
    Har också BF på fredag Glad
    Har dessvärre inte några förverkar eller känningar överhuvudtaget och "hon" (de säger att det är en flicka men det vet man ju aldrig) är spralligare än någonsin i magen min, är dock extremt laddad för en förlossning eftersom jag är så trött på att vara gravid (som jag antar att jag inte är ensam om), vill snosa bebis ju.

(Är relativt ny på fl, skriver inte så mycket när det gäller trådarna än men läst lite vad ni skrivit och så på de sista sidorna. Tänkte passa på att skriva ett inlägg innan det är för sent Glad. Det är väldigt kul och läsa hur det går för Er och önskar Er all lycka till iaf.) 

Må va en dum fråga men jag tänkte kolla det där med "hinnsvepning"?! Är det något man får be barnmorskan om, görs det bara i vissa landsting eller utav någon annan anledning? Har nämligen aldrig hört talas om det förrän jag läste det här.

Jag frågade min bm om dom brukade göra hinnsvepningar och hon sa att hon gjorde de om jag ville., men sen har jag en ganska speciell relation till min barnmorska för hon var nämligen min favoritlärare förut., ;)
  • SisenS
    Norrlandstöus skrev 2012-06-05 22:11:25 följande:
    Jag frågade min bm om dom brukade göra hinnsvepningar och hon sa att hon gjorde de om jag ville., men sen har jag en ganska speciell relation till min barnmorska för hon var nämligen min favoritlärare förut., ;)
    Jaha vad roligt Glad 
    Okej men då vet jag iaf alltid lär man sig något nytt, ska fråga min bm hur de gör här om jag nu nödvändigtvis
    måste gå dit en sista gång Flört 
  • PojkarnasMamma85

Då har man haft förvärkar igen då...trodde att det kanske var på g då de kom så glest och regelbundet men sen sket sig alltihop i alla fall! Är så jävla less på det här nu!