• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH

Klockan 9.40 imorse kom vår prinsessa till världen. 52cm lång och 3.8 kg och är 8 dagar tidig. Min lilla tjockis :)
    Från det att vattnet gick hemma till att hon var ute tog det ca 8 timmar, fort men bra.

• Mamma MB
    Fru HH skrev 2012-06-21 13:58:20 följande:
    Klockan 9.40 imorse kom vår prinsessa till världen. 52cm lång och 3.8 kg och är 8 dagar tidig. Min lilla tjockis :)
    Från det att vattnet gick hemma till att hon var ute tog det ca 8 timmar, fort men bra.

GRATTIS!!
  • Speedofsound

Grattis!! :D

Idag är jag glad! Igår ville jag bara ge upp allt :P Var hos BM imorse och hon lyckades nu göra en ordentlig hinnsvepning! Hon sa att tappen nästan var helt borta dessutom, har hänt otroligt mkt på en vecka! Vi har legat i med sexandet så det ska vi fortsätta med ;) Hon trodde ite att jag skulle behöva åka till sjukhuset för överburenhetskontroll så vi hoppas på bebis de närmsta dagarna :) Woho! Det firas med massa jordgubbar och annat gott ikväll :)

• PetraK

Imorse 05:36 fick vi äntligen träffa våran dotter. Hon vägde 3750 gram och var 51 cm lång. Helt perfekt :)!
    Förlossningen gick bra, men det var kämpigt eftersom förvärkarna höll på från 01 i tisdags till onsdag kväll, så efter att ha varit vaken i ca 60 timmar med tre enstaka timmars sömn (citodon genom förvärkar, lustgas och Eda genom sista öppningsvärkarna, en timme på em idag) så ska jag nu försöka att somna med min lilla tjej på bröstet.
    Men hörrni, vilken jäkla resa en förlossning är och vad vi kan vi brudar ;)!!!

• Chriis

Grattis till tösen!! Oh vad alla får sina småttingar nu, jag vill också! Men snart är det nog min tur också :)

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-06-21 22:41:29 följande:
    Imorse 05:36 fick vi äntligen träffa våran dotter. Hon vägde 3750 gram och var 51 cm lång. Helt perfekt :)!
    Förlossningen gick bra, men det var kämpigt eftersom förvärkarna höll på från 01 i tisdags till onsdag kväll, så efter att ha varit vaken i ca 60 timmar med tre enstaka timmars sömn (citodon genom förvärkar, lustgas och Eda genom sista öppningsvärkarna, en timme på em idag) så ska jag nu försöka att somna med min lilla tjej på bröstet.
    Men hörrni, vilken jäkla resa en förlossning är och vad vi kan vi brudar ;)!!!
    Gud vad härligt att det är över efter så lång tid med värkar :). Grattis till lilla dottern! Ja alla som föder är väl superhjältar ;).

Grattis till alla andra bebisar som kommit oxå det är så många som pluppar ut så jag tappar räkningen...känns som att jag blir sist ;).
  • RocketQueen

Igår klockan 10.49 kom lillkillen till slut. En timme innan planerad igångsättning. Allt gick superbra men väldigt fort när det väl började. Det har inte blivit många timmar sömn senaste dygnen så nu ska jag försöka vila lite.