• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Grattis!! :)

Det gick bra. Var inne på förlossningen för en kontroll. Hjärtljuden såg jättefina ut. De kan inte förklara varför bebisen inte rör sig lila mycket eller hårt dock. Men den rör sig iaf, så det är ju bra :)
    Uh, somnade nästan där inne. Inte sovit något på hela dagen och sen inte ätit ordentligt sen frukost. Helt snurrig i huvudet! Blev en färd direkt till Max :) På väg hem nu och ska bädda ner mig i soffan på en gång :)

• Norrlandstöus
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-16 15:59:58 följande:
    Igår föddes vår prins Luca. 18:11 3250 gram och 51cm lång. Jätte bra gick det 1 tim och 26 min från vattenavgång hemma tills han var ute. Klarade mig med lustgas sista värkarna och under krystskedet. sydde et stygn och vi åkte hem på tidig hemgång redan 11 i morse.
    Amningen börjar komma igång och det är fullt upp med 4 barn här Glad .

Grattis vad härligt med en så snabb och smidig förlossning!:D

• Norrlandstöus
    fröken01 skrev 2012-06-16 19:12:56 följande:
    Åh, Jättegrattis!!!

Idag har jag torkat "snor" hela dagen. Gult och tjockt. Förlåt att jag är intim. Är det slemproppen tro?

Kan mycket väl vara slemmisen som kommit!:) eller delar av den.. Härligt att det händer något:)
  • Polarlantis

Tack för ert stöd, uppskattar det jättemycket! Pappa mår bra, ligger inne fortfarande för dom vet inte vad det är säkert, men tror inte på infarkt iaf. Men han får vara kvar till måndag och sedan göra arbets EKG så får vi se. Har varit och hälsat på och snackat bort lite tid med honom, sååå uttråkad. Men skönt att se att han har det bra iaf...

Ingen bebis i sikte, mer sammandragningar men inget mer. Kan verkligen INTE sova på nätterna bara så jag är så trött, ush! Kommer inte till ro...och ont som tusan...KOM UT NUUU!!!

Speedofsound skrev 2012-06-16 12:13:25 följande:
    Bebisen har inte rört sig alls mycket de senaste dagarna :( igårkväll hoppade den igång en stund men sen dess har den inte rört sig alls mkt. Bör jag ringa till förlossningen?
    Var lika dant här men jag var hos BM som gav mig samma råd. Senaste veckan har den varit mkt slöare men nu har den kickat igång massor istället. Kanske vilar sig i form den också? Bra och konkret råd dock, att ligga och räkna. Hoppas allt går bra för dig!!

• Polarlantis
    fröken01 skrev 2012-06-16 19:12:56 följande:
    Åh, Jättegrattis!!!

Idag har jag torkat "snor" hela dagen. Gult och tjockt. Förlåt att jag är intim. Är det slemproppen tro?
    Verkar vara proppen! WII!!
  • bejb

hinner inte alls logga in här längre.. det finns plötsligt såå mycket annat att göra nu :) men här får ni se en liten bild på vår lilla prinsessa som sussar så sött i gammelfarmors vagn från 20-talet
  • Speedofsound

Orkar inte med mitt humör längre! Blev vansinnig imorses när jag inte fick på mig trosorna för att dom hela tiden envisades med att fastna i min lilltå! Sen lyckades jag slå sönder det sista ägget jag tänkte koka till frukost... Vill bara att det här ska ta slut! :P

• bejb

köp och drick hallonbladste! jag hann bara dricka 3 dagar så kom tjejen sen! slemproppen gick ju också förstås några dagar tidigare vilket säkert bidrog..

• PetraK

Slemproppen lossnade igår morse, och sen kom det ett par ggr till under dagen, brungula flytningar också, avtog på kvällen och var typ färglösa. Imorse när jag gick på toa kom det blodblandat slem, litegrann, sen fortsatte dom brungula flytningarna. Jag ringde förlossningen angående blödningen och flytningarna, det lät normalt tyckte hon jag pratade med.
    Nu har jag molvärk hela tiden, plus ont i perioder men inget som jag kunnat klocka och jag kan inte förklara hur det känns. Kan inte avgöra när det börjar och slutar. Men åh vad jag hoppas att det är på g!
    Jag har satsat på 18 juni, så det vore kul om det blev så ;P.