• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Lycka till idag Norrlandstuös! Hoppas allt går bra!

Har du haft så här länge alltså? Usch, jag vill att det ska komma igång nu ju!!

• Norrlandstöus
    PetraK skrev 2012-06-18 06:56:33 följande:
    Lycka till idag Norrlandstuös! Hoppas allt går bra!

Har du haft så här länge alltså? Usch, jag vill att det ska komma igång nu ju!!
    tack:D

Ja har haft det sådär varje eftermiddag/natt i två veckor idag..:( första dagarna gjorde det inte så vansinnit ont men senaste veckan har det varit skit jobbigt., har duschat ibland tre ggr per natt då det lindrade jätte bra,. igår natt så sov jag i duschen nästan hela natten.,:/ Hoppas och håller tummarna för att det inte blir så för dig,.:P  
  • IdaElinLivia040611
    Norrlandstöus skrev 2012-06-18 07:32:23 följande:
    tack:D

Ja har haft det sådär varje eftermiddag/natt i två veckor idag..:( första dagarna gjorde det inte så vansinnit ont men senaste veckan har det varit skit jobbigt., har duschat ibland tre ggr per natt då det lindrade jätte bra,. igår natt så sov jag i duschen nästan hela natten.,:/ Hoppas och håller tummarna för att det inte blir så för dig,.:P  
    Men oj va jobbigt du har det. Sova i duschen då har man ont...lycka till {#emotions_dlg.flower}
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Missciss

Jag tycker jag har det jobbigt som sitter på balkongen hela natten för att lindra illamåendet.. Men sova i duschen för att man har ont låter värre, stackars! Lycka till!

• fröken01

Tio dagar över tiden idag. Har klippt gräset, det var kämpigt! Men fick inte ens en sammandragning...

• Speedofsound

Min BM sa att förstföderskor inte kan göra nåt för att få igång förlossningen. Promenader och allt sånt kan vi glömma. Hon sa att livmodern är så stark och ung första gången att den inte påverkas av rörelse på det sättet. Däremot andra gången kan man försöka "skaka" lite för att den ska reagera :)
    Så jag har lagt allt sånt åt sidan nu och tänker vila mig i form :)

• SisenS

Usch +10 idag, lite långtråkigt är det allt nu. Pratade med min BM idag iaf och hon berättade att min tapp var tydligen bara 0,5 cm förra veckan när hon gjorde hinnsvepningen och att hon tyckte fl borde satt igång vid det här laget men men. På lördag ska jag till fl på kontroll får se om det blir igångsättning då om bebis nu inte vill komma tidigare :) Känns som jag ser ljuset lite iaf :) 

Usch vad kämpigt många har det med förvärkar och så. Har haft sådan tur att jag "sluppit undan" det hittills. Jag lider med Er.

IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 03:07:28 följande:
    Här är Luca Hjärta
    Vilken sötnos!! :)

• Mamma MB

BF+10 idag med och inga tecken på att fl är nära.. Imon har jag tid hos bm igen, ska be henne undersöka om jag har öppnat mig mer efter förra veckan då jag var 1,5 cm öppen och fick en hinnsvepning som inte verkar ha gjort någon nytta alls. Men imon får hon nog göra en ny. Men jag har börjat lugna ner mig lite nu, tyckte det va riktigt jobbigt att dagarna bara passerade utan att något hände. Nu har jag ställt in mig mentalt på igångsättning och det känns ok. Jag har insett att man inte kan göra så mycket åt det.
    På midsommarafton (fredag) är det tänkt att vi ska på bröllop. Hoppas man kan gå på det... 

• PetraK

Värkar sen ett i natt som inte avtagit med Alvedon eller dusch, väldigt oregelbundna (6-14 min, ett par gånger var dom 20-30 min emellan), hann somna om mycket emellan så jag är inte alltför trött just nu.
    Går hemma och andas igenom värkarna nu, dom 5 senaste har kommit med 7 min mellanrum.
    Jag vågar fortfarande inte tro att det är på riktigt, skulle inte förvåna mej om det avtar :S. Men hoppas inte :).