• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • IdaElinLivia040611
    Norrlandstöus skrev 2012-06-20 07:14:21 följande:

På måndagskvällen 20.43 kom våran Edwin äntligen ut., Förlossningen ska vi inte ens tala om men i slutändan är det värt varje minut av hela gravidteten och förlossningen när man fått ut sin lille., Han vägde 3500 och var 53 cm lång och så fin., är kvar på bb och får se när vi får komma hem,. då slänger jag ut en bild..:) kram på er alla!

Grattis till lilla Edwin Skål
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Speedofsound
    Norrlandstöus skrev 2012-06-20 07:14:21 följande:

På måndagskvällen 20.43 kom våran Edwin äntligen ut., Förlossningen ska vi inte ens tala om men i slutändan är det värt varje minut av hela gravidteten och förlossningen när man fått ut sin lille., Han vägde 3500 och var 53 cm lång och så fin., är kvar på bb och får se när vi får komma hem,. då slänger jag ut en bild..:) kram på er alla!

Grattis till lillkillen! Hoppas att du mår bra trots omständigheterna :) Kram! 

• Polarlantis

Grattis till nya bebisar i tråden! HURRA!!!

Mitt nät har fått lite bekymmer med åskan så jag får läsa ikapp senare..
    BF -1 idag...händer NADA, suck! Hade fullt med känningar för en dryg vecka sedan och trodde att den skulle komma då men så bara avstannade allting... Vaknade med ont i halsen idag, inte bra... Är det fler av er som får mer och mer ont varje dag? Har ju ont i fogen fram men nu är hela nedre delen av magen också öm och speciellt på höger sida så bebisen ligger där och trycker (sedan typ 10v!)...så trött på att ha ont!!!   

• Mamma MB

BF+11 idag och kom precis hem från  mitt sista besök hos bm.
    Inte mycket har hänt sen förra veckan, är öppen ca. 2cm nu och det är en liiten bit av tappen kvar sa hon. Gjorde också en till hinnsvepning som var smärtsam denna gången, förra gick rätt bra men denn kändes rejält!
    Om inget händer av sig självt nu så blir det igångsättning på måndag... Skönt att få ett sista datum även om det inte känns så roligt att bli igångsatt då man läst mycket om att det ändå kan sluta med kejsarsnitt. Men, jag kan inte göra så mycket åt det, läget är som det är. Huvudsaken är att bebisen mår bra.   

• PetraK

Grattis till bebben norrlandstuös!

Jag har kämpat på med oregelbundna värkar i 36 timmar och var rätt uppgiven när jag ringde fl på förmiddagen. Fick tid vid ett för kontroll, och fick goda nyheter på kontrollen! Jag är öppen 3 cm, har 0,5 cm kvar av tappen. Fick citodon att sova på (mkt missad sömn) och sen är vi välkomna in igen när jag inte orkar mer hemma. Hon gjorde en hinnsvepning också, så nu värker det som fasen! Hoppas detta rullar på nu!

• fröken01

Äntligen är vår älskade dotter här! Vi är så lyckliga!

Filippa väger 3745 g och är 53 cm lång. Hon kom på BF +12. Lika dålig på att passa tider som sin mamma!

Fan fan fan vad ont det gjorde men åh vad stolt jag är över mig själv!

• Moa Li
    Mamma MB skrev 2012-06-20 13:54:28 följande:
    BF+11 idag och kom precis hem från  mitt sista besök hos bm.
    Inte mycket har hänt sen förra veckan, är öppen ca. 2cm nu och det är en liiten bit av tappen kvar sa hon. Gjorde också en till hinnsvepning som var smärtsam denna gången, förra gick rätt bra men denn kändes rejält!
    Om inget händer av sig självt nu så blir det igångsättning på måndag... Skönt att få ett sista datum även om det inte känns så roligt att bli igångsatt då man läst mycket om att det ändå kan sluta med kejsarsnitt. Men, jag kan inte göra så mycket åt det, läget är som det är. Huvudsaken är att bebisen mår bra.   
    Jag har också fått tid till måndag. BF 11 juni, men här händer inte heller mycket ... Bara några dagar kvar nu! Kanske blir en midsommarbebis iallafall ...
     kram Moa Li
  • Mamma MB
    Moa Li skrev 2012-06-21 07:36:51 följande:
    Jag har också fått tid till måndag. BF 11 juni, men här händer inte heller mycket ... Bara några dagar kvar nu! Kanske blir en midsommarbebis iallafall ...
     kram Moa Li

Hotet om igångsättning kanske gör susen, man vet aldrig. Vi får hålla tummarna att våra bebisar inte gillade det beskedet och sätter fart under midsommarhelgen =) Lycka till