• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Nuttis79

Var hos barnmorskan idag i v 15 (14+3) och hon lyssnade efter hjärtljud...både jag, BM och killen tyckte att vi hörde något snabbt några ggr men inget säkert...hon kunde inte få fram några säkra hjärtljud. :(
    Nu blir jag ännu mer orolig hade verkligen hoppats på att få höra det eftersom jag varit så orolig för missfall.
    Men jag får vänta tills om 2 v då jag ska dit igen...och om 4 v är det ultraljud så det gäller väl att ha is i magen....

• Nuttis79

Hon sa iof att det är 50% chans att man hör i denna vecka å jag har mycket fett på magen som kan hindra ljuden....

• IdaElinLivia040611
    Nuttis79 skrev 2011-12-20 12:19:56 följande:
    Hon sa iof att det är 50% chans att man hör i denna vecka å jag har mycket fett på magen som kan hindra ljuden....
    Tror inte du behöver va orolig, dom brukar ju inte ens lyssna förrens efter V 16 just för att det kan vara svårt att höra och då oroar man sig ju bara mer. Jag har en apparat som man kan lyssna med hemma Angelsound hörde i V13 med den men då ligger min moderkaka i bakvägg och jag e väldigt smal. Du kanske har din moderkaka i framvägg och då hindrar ju den också. Om du inte haft nån blödning eller så så har du ju inga tecken på att nått skulle vara fel. Men visst oroar man sig hela tiden det e ju så det e särskillt med första.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120616
  • Nuttis79
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-20 12:27:40 följande:
    Tror inte du behöver va orolig, dom brukar ju inte ens lyssna förrens efter V 16 just för att det kan vara svårt att höra och då oroar man sig ju bara mer. Jag har en apparat som man kan lyssna med hemma Angelsound hörde i V13 med den men då ligger min moderkaka i bakvägg och jag e väldigt smal. Du kanske har din moderkaka i framvägg och då hindrar ju den också. Om du inte haft nån blödning eller så så har du ju inga tecken på att nått skulle vara fel. Men visst oroar man sig hela tiden det e ju så det e särskillt med första.
    Ja jag har varit orolig för missfall hela tiden..men har inte haft några blödningar alls eller så...vet inte varför jag är så orolig kanske för att det tog 2 år att bli gravid. Men vill inte förlora det här barnet nu efter all denna tid...
  • Speedofsound

Är det någon mer än jag som har svårt att äta? Jag har ingen matlust alls nästan. Det får bli enkla alternativ som pannkakor, fil osv.. Känns tråkigt :(

• IdaElinLivia040611
    Speedofsound skrev 2011-12-23 07:49:56 följande:
    Är det någon mer än jag som har svårt att äta? Jag har ingen matlust alls nästan. Det får bli enkla alternativ som pannkakor, fil osv.. Känns tråkigt :(
    Va lite mer så för mig vid v 6-11 sen blev det bättre- Men det e jätte jobbigt. Finns fortfarande mat som jag inte alls e sugen på och i dag går jag in i vecka 16. 
    Bara du får i dig någonting så e det ju bra, fast klart det e tråkigt. Vilken vecka e du i? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • Speedofsound

Lite trist när sambon lagar mat och man får sitta och äta fil eller toast.. Men det blir väl bättre med tiden :) Jag är i v 15+3 idag.

• IdaElinLivia040611
    Speedofsound skrev 2011-12-23 08:33:05 följande:
    Lite trist när sambon lagar mat och man får sitta och äta fil eller toast.. Men det blir väl bättre med tiden :) Jag är i v 15+3 idag.
    Då e vi typ lika, ja det blir bättre även om vissa går hela 9 mån och mår pyton Tungan ute
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • zenoble
    Speedofsound skrev 2011-12-23 07:49:56 följande:
    Jag har ingen matlust alls knappt. Har gått ner typ 2 kg. Tråkigt, älskar mat annars! Kan absolut inte ätit nåt mäktigt som kött och potatis. Jobbar som kock så vi får se hur det går sen i februari när jag ska börja igen haha ;) är i v17
  • Norrlandstöus

nu har min kommit igång och kickar mamma ordentligt., så härligt! när sambon kommer hem och pratar med magen så blir det full rulle,. rul om 9 dagar och tiden står stilla!

GOD JUL PÅ ER ALLA:DTomte  

Svar på tråden BF juni 2012