• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

har ni börjat känna av några rörelser från era små gryn ännu? jag är nu i v 15+5 och ibland kan det kännas som det "sprattlar till",men vet inte om jag inbillar mig =)

• OHs mamma
    bejb skrev 2011-12-18 08:30:26 följande:
    har ni börjat känna av några rörelser från era små gryn ännu? jag är nu i v 15+5 och ibland kan det kännas som det "sprattlar till",men vet inte om jag inbillar mig =)
    Jag känner bebisen ibland, känns precis som att den sträcker på sig eller nåt liknande. Men det händer rätt sällan, men kommer ju bli oftare och oftare nu Är i vecka 14+5 idag, andra barnet.
  • AgnesGN

Jag känner inget. men 15+0 idag och första barnet så BM säger att jag börjar nog känna första efter UL som är 17 jan... Längtar så! =)

• Soffifi
    bejb skrev 2011-12-18 08:30:26 följande:
    Jag kände en del rörelser för några veckor sedan men efter några kraftiga, långa sammandragningar för två veckor sedan har det stillat sig. Har varit jätteorolig för det så på onsdag ska jag få komma till läkare och se att allt är ok. Är i vecka 16+4 nu, andra barnet.
    s85 skrev 2011-12-14 17:26:39 följande:
    Lämnar tyvärr gruppen pga MA i v12 Gråter
     Känner med dig. Nu kanske du inte går in och läser här men om du gör det och orkar berätta lite skulle jag gärna vilja veta lite om symptomen innan..

• PetraK

Det har bubblat på lite underliga sätt ett par gånger, men jag kan inte säga att jag vet att det är lillskiten :) men kanske. Känner mej däremot mer gravid igen, sen igår, det drar i ljumskarna och hugger och sticker till ibland. Hoppas att det är positivt, har känt mej så ogravid i ett par veckor...

• zenoble

Har känt lite sprattel sen en vecka tillbaka ungefär, och känns inte som tarmarna så jag tror det är bebis som buffar lite :) går in i v.17 imorgon. Glad Minns inte när jag kände det första gången med 1an men har för mig att det var runt v.15

När kände ni av första? någon skillnad mot andra?

• EmeelieeA

Jag är i v16 o är mitt första barn o jag kan ibland känna som en buff, inte så ofta dock. Känner mig också osäker på om det är bebis eller inte, men det är i alla fall neråt i trakterna. Svårt när man inte "vet" hur det ska kännas!

• RocketQueen

Jag är i v.17 och det är mitt första. Jag känner inga buffar eller så men ibland så liksom ilar det till och det känns som att nånting rör på sig där inne. Typ som att bebisen sträcker på sig eller gör en kullerbytta eller nåt Men precis som EmeelieeeA säger så vet man ju inte hur det ska kännas. Jag kände det första gången förra veckan och nu tycker jag att det kommer oftare hela tiden. Hmmm.,,

• zenoble

Det är säkert bebis! det känns lite som fjärilar tycker jag. så himla kort man känner det så man hinner ju knappt reagera men det är såå mysigt!

Svar på tråden BF juni 2012