• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

Ja exakt, så fort man reagerar så är det borta igen! Nästan som en liten boll som rullar till där inne. Jag har moderkakan i framvägg, borde det inte ta längre tid innan jag börjar känna rörelser då? Fast vissa känner ju redan i v.13-15 och vi såg ju på kub-ul att det minst sagt var en vild liten skrutt så det kanske inte är så konstigt ändå...

zenoble skrev 2011-12-19 12:36:40 följande:
    Det är säkert bebis! det känns lite som fjärilar tycker jag. så himla kort man känner det så man hinner ju knappt reagera men det är såå mysigt!
  • IdaElinLivia040611

Är mitt i v 15 nu och jag känner bebis tydligt. Har moderkakan i bakvägg så det hjälper ju. Känner det nu mer tydligt som små kickar för nån vecka sen var det mer fladder eller bubbel. Min fjärde så nu vet jag i alla fall hur det ska kännas Flört

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • zenoble
    RocketQueen skrev 2011-12-19 14:04:01 följande:
    Ja exakt, så fort man reagerar så är det borta igen! Nästan som en liten boll som rullar till där inne. Jag har moderkakan i framvägg, borde det inte ta längre tid innan jag börjar känna rörelser då? Fast vissa känner ju redan i v.13-15 och vi såg ju på kub-ul att det minst sagt var en vild liten skrutt så det kanske inte är så konstigt ändå...
    Jag hade också moderkakan i framvägg med 1an och tror jag kände det ungefär som nu om inte ännu tidigare. Men det är säkert också hur uppmärksam man är på de små rörelserna (som kanske varit tydligare om moderkakan inte låg i framvägg). Kanske för att du har en vilding där inne som sagt  Glad
  • IdaElinLivia040611

Gjorde ytterliggare ett ul idag för att kontrollera tappen. Allt såg bra ut men blev ändå sjukskriven och ska äta bricanyltabletter morgon och kväll.
    Vi väntar en lite pojke....Hjärta , fjärde gången gillt:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-19 14:21:24 följande:
    Gjorde ytterliggare ett ul idag för att kontrollera tappen. Allt såg bra ut men blev ändå sjukskriven och ska äta bricanyltabletter morgon och kväll.
    Vi väntar en lite pojke....Hjärta , fjärde gången gillt:)
    skönt att allt såg bra ut. och grattis vad kul med en pojk :) kollade ni det idag?
  • RocketQueen
    zenoble skrev 2011-12-19 14:11:25 följande:
    Jag hade också moderkakan i framvägg med 1an och tror jag kände det ungefär som nu om inte ännu tidigare. Men det är säkert också hur uppmärksam man är på de små rörelserna (som kanske varit tydligare om moderkakan inte låg i framvägg). Kanske för att du har en vilding där inne som sagt  Glad
    Då bestämmer jag helt enkelt att det är bebis som jag känner
  • IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2011-12-19 14:58:31 följande:
    skönt att allt såg bra ut. och grattis vad kul med en pojk :) kollade ni det idag?
    ja, trodde det skulle vara för tidigt att kolla, 14+3 men han sa att det va en pojke men ville inte säga 100% men även jag och mannen kunde se Tungan ute
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120616
  • zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-19 15:37:32 följande:
    ja, trodde det skulle vara för tidigt att kolla, 14+3 men han sa att det va en pojke men ville inte säga 100% men även jag och mannen kunde se Tungan ute
    Vad härligt att det gick att se redan! Glad
  • Nuttis79

Jag är gravid i v 15 men är hela tiden orolig för missfall och detta med att vara gravid känns väääldigt overkligt tycker jag. Men om allt går bra så är barnet beräknat att komma i juni :)

• bejb

var på rådgivningsbesök idag och fick en tidig julklapp, fick höra lilla älsklingens Hjärtaslag
    hon mätte blodtryck,vikt o.s.v. och kände på magen också och sa att allting ser bra ut och att bebisen inte kunde må bättre =)
    och igår på kvällen kände jag igen något som fladdrade till i magen, det MÅSTE ha varit bebben som slog en kullerbytta eller något. spännande då man börjar känna av den lill* där inne =)

Svar på tråden BF juni 2012