Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

Juni-barn

Undebar pojke- kärleksmums, otroligt lätt och gott, kan även heta mockarutor eller snoddas. <3

• fyrklöver81

Ja snart är vi i mål!

Kul att läsa om allas förhoppningar om när bebis ska komma, själv har jag intalat mig att min skrutt kommer runt midsommar, alltså 1 vecka innan planerad bf, usch så arg jag blir om det inte blir så.

Ska till BM 27juni 2 dagar innan plan bf, hon har lovat att göra hinnsvepning då om jag inte redan fött, så det känns som en bra plan.

Själv är jag inget nervös för att föda var jag inte förra gången heller, utan bara förväntansfull, det ända jag funderar på är att jag måste hinna in till förlossningen, då förra förlossningen gick fort. 

Idag har jag blivit inspirerad av er andra och bakat bullar och mazariner.
    Ska även hinna med att laga lite matlådor, pannkakor, lasagne, köttfärssås, pirpger , pizzabullar tills bebis kommer.
    Känns mkt bättre att äta sina egna matlådor då jag är emot färdigmat (inte att andra äter den förstås) men jag gillar det inte...

Föresten den där bf listan, vart är den??? 

• fyrklöver81

Konstant hungrig- sen när jag ätit mår jag illa direkt, jäkla illamående...

Ätandet kan jag stå ut med ;)

• fyrklöver81

Åh nu är jag less på att gå hemma, speciellt gå hemma med foglossning, det spritter i hela kroppen och jag skulle vilja ta på mig skorna och gå en mil i rask takt. Men icke, här sitter jag som en strandad val! 
    Har tvättat och lagt in lillens kläder, det blev dagens projekt.

Har säkert en hel del på min to do list, men än är det ju lång tid tills den 29juni och beräknat bf.
    Skulle kanske smyga mig in i juli tråden för då är det jag som har det tidigaste bf datumet , hihi )=)

Trevlig dag på er alla!!!!!!!!!!!!!!!!! 

• fyrklöver81

Vi ville inte veta, men såg snoppen på ul , så då kunde bm lika gärna bekräfta det, vilket hon gjorde och printade ut ett kort på bebisens snopp, som nu hänger bland ul bilderna i hallen, =)

Annars så spelade det verkligen ingen roll vilket kön det är, huvudsaken är att bebisen är frisk, vilket verkligen inte är något att ta för givet.

Ultraljud är ju ändå till för att hitta avvikelser inte för att se sina bebisar , tycker ibland det har blivit lite fel.
    Jag fick ju göra ett extra ul denna graviditet och även ett extra förra, vilket jag gärna sluppit.
    Så ni som "bara" får ett ul var glada för det, det betyder ju att man ej sett något avvikande på era små...
    <3

• fyrklöver81

trist om det med fixering stämmer, min dotter fixerade sig någon dag innan förlossning och den här parveln är inte fixerad än =)

;) 

• fyrklöver81

Känner ni att bebis har fötterna ner? Min bebis ligger förmodligen rätt enl min bm , men på sena UL låg han på tvären och nu tycker jag det känns som det liksom isar och sprätter i underlivet, tycker detta borde vara pga fötter och ej huvud. Har även jag moderkaka i framvägg, verkar som dessa bebisar är mer besvärliga en bakvägg bebisarna ;)

• fyrklöver81

GRATTIS LINA!!!!!!

Ja nu är det spännande här!

1månad kvar för mig, men jag tror att jag kommer föda tidigare, haha, varfrö vet jag inte, önsketänkande!

TREVLIG SOMMARDAG ALLA!!! 

• fyrklöver81

Denna tråd är ju förbaskat spännande just nu! 

Grattis till bebisar och spännande med alla som håller på med värkarbete och grejer!

Själv är det ju bf 29/6 s¨hoppas vi är en liten skar kvar till dess! =)

Har precis plockat hallonblad som jag ska torka och göra te av, tillsammans med lite mynta hoppas jag det ska gå och dricka.

Lycka till alla!!!! 

Svar på tråden Juni-barn