Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-06-07 20:00:19 följande:
    Ringde in och hon sa med att hon misstänkte migrän, jag har väl förmycket i mitt huvud just nu, jag bryter ihop helt! Vill bara att någon tar ut barnet.. Jag pallar inte mer.. Snälla låt det bara bli torsdag..
    Kan tänka mig att det är jobbigt för dig men snart kommer torsdagen och du får hålla din lillfis =) 

Hoppas migränen försvinner så du får lite lugn inför starten som nybliven mamma! 

Jag har själv migrän och kände direkt igen din beskrivning, förmodligen är det som du skriver att det är för mycket för dig just nu!!!

Många kramar till dig!
  • fyrklöver81

Grattis Jennie!

Jäklar vad bebisar det ploppar ut.

Hoppas vi är några kvar månaden ut! ?

Kommer sluta med att jag sitter och skriver till mig själv runt midsommar och alla andra ligger hemma och har bebismys!
    Här är det tre långa veckor kvar!  

• fyrklöver81

Hej alla igen! Ni som är förstfödorskor kan skippa läsa detta långa tråkiga inlägg! =)

Ni som har mindre syskon hemma , hur gör ni med vagn?

Vi har köpt en stor jäkla dubbelvagn, ser ut som ett monster, men verkar mycket bekväm, hur som så funderar jag att även göra om dotterns emmaljunga till en liggvagn igen och sätta ståbräda på så man har en mindre vagn när man är ensam med bebis och en större när bägge barnen är med.
    Sen har vi även en paraplysulky till dottern.

Är ju även lite känsligt att ta dotterns vagn hon är 2år och 3månader och förstår mkt väl att en lillebror är på väg och är mer sotis än vanligt och vill ligga i lillebrors spjälsäng osv...

• fyrklöver81

Usch Dancia det låter verkligen inget vidare.

Men jag hoppas du blir igångsatt då om det är det du vill. Säg att du mår mycket psyksikt dåligt och har panikångest mm mm det är alltid bra att späda på lite extra, men det behövs väl inte i ditt fall! =(

Hoppas tappen mognar eller att du får igångsättning!!!!!!!!!!!!! 

• fyrklöver81

Här ligger jag med förvärkar men som omföderska verkAr ju inte det betyda så mkt om man ser till många andra i tråden , vi får se:)

• fyrklöver81

Heja Sverige! Jag kan tänka mig se matchen på förlossning med lustgas. Blir nOg extra bra då ;) men inga känningar här förutom små förvärkar när jag vilar. Lycka till alla som är på G !

• fyrklöver81
    Ensortsmamma skrev 2012-06-12 12:29:20 följande:
    Hemkommen ifrån sista hinnsvepningen, och de va en besvikelse:( tappen peka bakåt och hon tyckte jag var medium mogen ?!
    Men hon påpeka igen att de nog inte skulle va några problem att få in ballongen på tors, men att de beror på vilken läkare man får typ:( åh nu vill jag bara gråta! Hoppades ju så på att ja skulle va mer mogen..
    Tack gammelnamma, det var snällt! Hoppas att de är snälla mot mig när vi kommer på tors:(
    Men den kan ju mogna jättesnabbt , min tapp var bakåtlutad och öppen för fingerblomman , alltså pytteöppen med första barnet och ut kom hon två dagar efter, så det behöver inte betyda något.

Och klart de fixar din igångsättning, speciellt med tanke på vad du gått igenom, det får du inte tvivla på , om inte ballong fungerar finns andra sätt, det ordnar sig, så måste du tänka!

Du fixar detta!!!!!!!!!!
    stjärnfrukt skrev 2012-06-12 11:52:57 följande:
    Hej tjejer! 

Har haft fullt upp de senaste dagarna så har inte läst tråden de senaste dagarna, ska läsa ikapp mer sen när jag har tid & ork, men som jag kunde se nu så har lillagrynet & cataleya fått sina bebisar?! Stort grattis till er!!!  

Själv är jag så ledsen & nervös! Har bf om 2 dagar, på torsdag alltså, och idag när jag var hos bm så hade mitt sfmått ökat 5 cm på en vecka...så nu väntar jag på samtal från bm om tid för att åka till spec. i Borås för att göra mätningar med mera...Min förlossning förra gången sattes igång på bf och min dotter är ju född dagen efter, så är jättenervös för att inte hinna få komma in till borås och kolla upp hur allt står till innan förlossningen startar!!!
    De har inte kollat blodsocker på tio veckor, urin sen inskrivning, eller gjort någon glukosbehandling så det finns risk för att jag kanske ändå har grav.diabetes....och jag som är så liten, hur ska jag få ut en bamsebebis? Nää, nu får ni hålla tummarna för att jag hinner kolla upp detta innan förlossningen startar (komemr nog ha väldigt svårt att slappna av innan jag vet något!) och även hålla tummarna för att det bara är vääääldigt mycket fostervatten, även om det inte heller är bra egentligen då bebis är rörlig fortf.... Fy är så ledsen!!! Gråter   
    Men så dåligt, här tar jag urinssticka varje gång , det tar ju bara några sekunder och är ju ändå en tydlig indikation om du har hf eller ej. Och glukosbelastning ska väl alla få göra det är trots allt några procent som får grav.diabetes.
    Mycket dåligt!

Jag håller tummarna för att allt går bra och du hinner kontrollera status innan förlossning, kanske ligger bebis bara lite knepigt så du blir lite större, ja vad vet jag, lycka till i allafall!!!!

• fyrklöver81
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 14:46:21 följande:
    Ingen som svarar på min fråga?
    vilken fråga? svarar gärna men ... =)
  • fyrklöver81

Jag är illamående och nu fått som mensvärk , kramper i magen, blir orolig. Känns inte som riktiga sammandragningar , va kan det vara ?

• fyrklöver81

Usch dancia hoppas det går över. Själv under jag med vad som händer, känns som något är p å g haft ont i 1,5 timmar varken panodil eller värme hjälper.

Svar på tråden Juni-barn