Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

Juni-barn

usch jag vill inte sätta mig på cykeln till jobb nu, minus 15 grader, brrrr. hoppas ni får en behagligare morgon.
    kramar till er! 

• fyrklöver81

Jag  hade ok hb men var trött nedstämd, helt håglös. Jag tog ett blodprov på mitt järn (vilket inte är samma som hb ) Mitt järn låg på 5 vilket inte är bra! Började med dureferon , du kan även äta hemofer, men själv tycker jag dureferon är bättre då de höjer järnet fortare.
    Tog om blodprovet några dagar senare och det hade redan ökat och jag är MYCKET piggare.

Ibland räcker det inte kolla hb o ferretin utan man ska även kolla järn.

Du kan ju även testa börja med järn och se om du blir piggare!

Hoppas det ordnar sig.

Baby1112 skrev 2012-02-07 19:55:10 följande:
    Trött... Funderar på att ringa bm imon för att se om man kan få en tid och kolla värdena, speciellt järnet. Har läst att man kan bli trött och få mycket huvudvärk av lite järn.

Ni som har lite järn, hur kom ni på det? Eller var det rutinkoll hos bm?

• fyrklöver81

ja visst dureferon är receptfritt men de har de inte framme så du måste fråga, jag tog en tablett dagligen i en vecka och nu tar jag en varannan dag, det funkar för mig =)

• fyrklöver81

Snart tar jag en välförtjänt paus och åker och backpackar i Malaysia i 5 veckor med bebis i mage och två åring på ryggen =)
    Ska bli spännande och underbart med varmt väder!!!! 

• fyrklöver81
    gammelmamma skrev 2012-03-23 10:10:48 följande:
    Någon som har koll på om det finns några allergitabletter man kan äta när man är gravid?
    cetrizin är receptfria och ok att äta, är gravid och varit hos läkare förra graviditeten för detta. Enl FASS tror jag dock inbte att de står att det är ok, men så är det ju alltid! =)
  • fyrklöver81

Hej alla!

Kul att ögna igenom tråden.
    Nu har vi varit och rest i malaysia i 5 veckor, gick över förväntan med en tvåårig tös och en mamma med viss foglossning=)

Hoppas ni alla mår bra och längtar till era småpluttar i magen.

Själv är det bra men är lite orolig då ul1 visade på en felaktig hjärtvinkel på bebis hjärta, allt annat såg bra uit, men de kan inte förklara det för mkt vinklade hjärtat, förmodligen bara en sk normalvariant, alla ser vi ju olika ut.

Någon mer i tråden som fått någon indikation på ultraljudet???
    Hoppas inte, men om får ni gärna berätta.

Vi har nästan helt bestämt namn nu i allafall, det är en pojke som nog ska heta Viggo.

Har ni bestämt namn?

Såg ni skrev om graviditetsledighet, jag har fått min beviljad från 1/5 och jobbar som sjuksköterksa på en fysiskt tung akutavdelning, med en del hot och våld så det finns väl inga alternativ.

Trervlig vårdag till er alla! <3 

• fyrklöver81

Emma , coccilana är det morfin i så den ska du hur eller hur inte ta, sen finns ingen annan effektiv hostmedicin, då medicinen måste påverka hjärnans "hostreceptorer" 
    Men vanligt varmt vatten med honung och pressad lime i tycker jag fungerar.

Receptfria läkemedel är bara skit, enl mig =) 

Hoppas du snart mår bättre! Själv hostade jag i 3 veckor tills jag kräktes och kissade på mig, gick och köpte bindor med gravidmage haha. 

• fyrklöver81

Jaha sorry, har lärt mig att man absolut inte ska ta morfin inte heller citodon om det inte är absolut nödvändigt, då bebisen kan bli abstinenet.
    Men jag har ofta fel =)

Eller citiodon fick jag inte alls ta denna graviditet för min migrän.

Jaja ,  coccilana är ju det bästa, så det är ju bra!! =)

• fyrklöver81

Tack Dancia =) Nej de var inte oroliga utan ska göra det vanliga ultraljudet v 32, men läkaren som utförde det var inte direkt talförd =( 
    Jag ska be dem göra ett ultraljud av hans hjärta när han är född,så jag kan släppa tanken.

Jag gillar MInnah, sött <3

Svar på tråden Juni-barn