Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

Juni-barn

Imorgon ska vi på vårt tul, jag är så nervös och hoppas att hjärtat växt till sig och hamnat i rätt vinkel igen! Usch har längtat efter detta då jag hellre vill vara förberedd om något nu är fel på bebis hjärta.
    Men snälla alla håll era tummar att allt ser bra ut.... 

• fyrklöver81

Jag skulle vilja ha en "gilla" knapp på fl. 
    Man hinner ju inte kommentera alla, men ett gilla tar ju ingen tid =) 

• fyrklöver81
    gammelmamma skrev 2012-05-01 22:12:06 följande:
    Jag haar frågat och de sa att jag kan ta Loratadin.

Jag lider av en del allergier och har båda graviditeterna fått ta cetrizin som är receptfritt. Men läser man fass kan man ej det, men detta pga otillräckliga studier och min läkare resonerade så att det är mer skadligt för barnet att vara allergisk än att ta allergitabletter.
    Detta gällde dock endast att jag tar tabletter kortare perioder tex en vecka när jag hälsar på föräldrar som har djur, ej varje dag hela graviditeten!  
  • fyrklöver81

Vill bara säga att ul idag gick bra, lillens hjärta har rättat till sig, underbart.

Han har dock ej vänt sig ännu, bf den 29 juni, hur har ni det med era små har de vänt sig och när??? 

• fyrklöver81

låter ju lovande, vill helst slippa vändningsförsök och ev kejsarsnitt, och det förstår jag att ni alla vill, så nu får vi prata våra bebisar till rätta =)

vändningsförsök låter läskigt men det är det säkert inte... kommer gå galant havsjungfrun, kanske har den vänt sig till dess, håller tummarna! (och tår)

• fyrklöver81
    VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLE MELKER !!!!Baby

Jaha ytterligare en dag närmre förlossning, men nu ska jag försöka njuta av att bara vara gravid, då detta med största sannolikhet är min sista graviditet.

Snart dags att gå till barnmorskan, tycker de besöken är trevliga, skönt att bli " ompysslad" =) 
  • fyrklöver81

För att bjuda på sig själv- jag var sååååå nära på att bajsa på mig idag, jag och min man och dotter var ute med hunden, han tråkade mig rejält när jag försökte gå snabba steg med foglossning och panik mot huset , hahaha, men det gick vägen, inga pinsamheter framför grannarna.
    Samma sak hände förra graviditeten under en promenad usch vad ska man genomgå , ser det som ett roligt inslag i vardagen och hoppas det inte händer igen.

Måste ju vara lillen som trycker på eller ngt!???? 

• fyrklöver81

åh det är ju snart dags för flera av er, själv är det nästan 2 månader kvar , men samtidigt ska jag försöka njuta av min sista graviditet och att bara ha min 2åriga dotter men samtidigt vill jag träffa lille Viggo... =)

• fyrklöver81

Men tror ni inte att man vet hur mycket mer jobb det blir med en till och då är det ju på ett sättare " lättare" att ha bebis kvar i magen. Det blir ju iallafall en stor omställning för alla med en ny liten skrutt i hemmet. =)
    Lite av en försvarsmekanism....

Svar på tråden Juni-barn