Juni-barn
Men jag är nog lite nojig...
Min läkare klämde lite på mig bak på fogarna bad mig lyfta och vrida ut benen, inget av detta gjorde ont, då jag har ont i fogen framtill och dessutom åkt bil till läkaren en morgontid och inte ansträngt mig alls.
Hon såg skeptisk ut när hon sjukskrev mig 40% , kände att hon inte trodde på mig. Nu gör det så ont att jag knappt orkar jobba mellan 7-11 trots enklare arbetsuppgifter.
Men 1/5 går jag på graviditetspenning så jag slipper gå till läkaren igen.
Dagen innan läkarsamtalet var jag hos sjukgymnast och gick dit i "rask" takt så jag skulle ha ont när hon gjorde bedömningen, men ingen bedömning där inte utan bara info om bälte och träning.
När jag skulle till läkaren trodde jag hjag hade det på det torra och åkte därför bil dit, nu i efterskott ångrar jag att jag inte gått dit så jag hade ont.
Tycker det är oerhört svårt att vara i fokus och berätta om hur ont just jag har.
Jag brukar alltid le och vara glad oavsett smärta så jag ser piggare ut än jag är.
Så var det när jag födde dottern med, jag var för glad för att vara på förlossningen de trodde de skulle få skicka hem mig, men jag var ju öppen och fick stanna kvar...
Ja hoppas bebisarna stannar ett tag till, även om de även klarar sig utanför magen så är det ju bättre att ha de kvar i magen några veckor till.
Känner att jag absolut inte ska klaga på mina gravkrämpor utan verkligen försöka njuta.
Tänker på er som är inlagda och hoppas de tar hand om er!!!!!!!!!!!!
KRAMAR
Jennie! Jag skulle rekommendera att ta med några smörgåsar och något sött att dricka typ drickyoughurt, nyponsoppa etc. Jag hade ett b glukos på 4,2 efter glukostestet vilket är lågt och jag var riktigt yr och skulle inte kunna gå från barnmorskan utan få i mig lite kolhydrater...
Även att fiket ligger när så....
jag tog ut semester då jag o min man ville vara hemma samtidigt med dottern( gick ej att ta dubbla föräldradagar då, vilket går nu) men ingen sa ngt om att jag förlorade på det, så det tror jag inte...
Här är Viggo spikat =)
Juni älskar jag , skulle jag få en dotter skulle jag lätt tänka mig det =)
Men en Viggo är inte fy skam det heller <3
vet ej vad 40 E är för bh storlek men det finns en fin amningsbh på rean på asos.com dock bara den storleken kvar! det är fri frakt och den kostar 190kr.
Pojkarnasmamma- jag tycker du ska kontakta din bm på måndag och berätta hur du mår, bättre att mota Olle i grind- ifall det skulle vara en depression igen.
Att bli deprimerad hör ju inte till det "normala" däremot humörsvängningar och att man är extra känslig, så tänker jag iallafall.
Grattis Baby, tror sällan bröllopsnätter blir som på film =)