Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

Juni-barn

Men brukar inte babyn fixera sig tidigare andra, tredje graviditeten osv, det ska min bm då jag väntade dottern  (1a barnet)då hon fixerade sig precis dagarna innan förlossning.

Ja va kul att alla börjar gå på TUL, är det alla som gör det??

Här nere är det rutin, runt v 32, jag har inte fått tid än, men längtar med skräckblandad förtjusning då inte hjärtat var helt ok på ul1 och xtra undersökningen.
    Eller okey var det men vinklat lite fel, va nu det betyder!
    Dock en indikation!   =( 

• fyrklöver81

Avent pump den manuella tycker jag med fungerar bra...

Angående förlossningsbrev så är det ju inte nödvändigt, inte enligt mig iallafall. De har ju ankomstsamtal när man blir inlagd då sånt gås igenom.
    Jag skrev inget sist och kommer inte göra det nu heller.

Men känns det tryggare att ha med sina tankar nerskrivet så ska man förstås det =) 

Någon som börjar fundera kring smärtlindring, ställningar osv???

Själv önskar jag bara lustgas och tens om det blir en lika "lätt" förlossning denna gång. Jag brukar reagera  konstigt när jag använder mediciner så jag slipper helt det.

Jag kan få panik om jag inte har full kontroll på min kropp.

Men blir det en utdragen förlossning, är eda förstå välkommet! =) 

• fyrklöver81

haha en blöt handduk för stjärthålet hahaha det var roligt ;) va ska den där att göra??? =)

idag har jag köpt en weleda havandeskapsolja för attt motverka bristningar.
    Mina bröst kliade så mkt igår så tänkte att denna även kan mjuka upp huden där lite.

=)

Imorgon bm och glukosbelastning, så långtråkigt! 

• fyrklöver81

Angående graviditespenning fick jag den beviljad redan efter 1-2 veckor. Är ledig från och med 1/5. Men ring försäkringskassan och hör efter.
    Hoppas det fixar sig, den 15 april är ju nu i dagarna.

Vad jobbar du med???

• fyrklöver81

Är det ngn mer än jag som har lite viktnoja , jag har väldigt god aptit har jag även när jag inte är gravid, men ändå lite mer nu och så har jag foglossning och gått upp ca 10kilo nu i v.29.

Min önskan var / är att gå upp 12kilo, vilket självklart inte kommer fungera.

Jaja bara tänkte om jag är ensam....

Nu ska jag ta en stor kvällsmacka med fil och musli till =) <3 

• fyrklöver81

Jag fick en känsla av att lillen vände sig med huvudet ner idag,, vet ej om det är så, är i vecka 28+5 så det är kanske tidigt ?

Har era vänt sig vad ni tror / vet??? 

• fyrklöver81

Jaha då var glukosbelastningen avklarad. =) skönt.
    Det var hemskt att inte få äta frukost, då jag älskar detta mål! =)¨

B-glukos låg på 4,5 så ingen grav.diabetes här inte... skönt.

Nu mot jobb! =) 

• fyrklöver81

Tullamulla, min barnmorska sa att barnen oftast följer samma alltså föder du första ounktligt gör du även det med andra, självklart inga garantier enl henne men oftast =)

• fyrklöver81

Får man ha den starkare salvan än xyloproct när man är gravid? Ja din bm borde veta sånna fall vill jag med ha den =) 

Svar på tråden Juni-barn