• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Sitter i bilen på väg till ullared!! Nu ska allt köpas klart till bebisen:))

• lycka 4

Tänker samma sak att det blir jätte varmt m får skinn ?

• Elvis Mamma

Fårskinn svalkar ju på sommaren å värmer på vintern så de blir inte för varmt hade de till min son hans första sommar och det var perfekt!

• lycka 4

Aha där ser man , barn nummer fyra å alltid lör man sig nått :) tack

• Tre Flickor
    Bumman79 skrev 2012-04-27 23:56:44 följande:
    En dum fråga men hur ska ni bädda liggvagnen i sommar? Det lär ju inte behövas ett tjockt täcke iaf räcker det med ett lakan å sen en tunn filt över?
    Jag lägger fårskinn i botten och sedan använder jag påslakanet till bedsetet samt har med en tunnare filt om det skulle bli blåsigt.
  • Elvis Mamma

Exakt de är viktigt att de är ett äkta fårskinn, mitt är köpt på babyproffsen å är verkligen super!

• gammelmamma

Jag använder också fårskinn, eller lammskinn är det väl jag har. Helt suveränt.
    Uddabus: skönt att höra att det är fler än jag som inte har handlat. Det värsta är att jag har absolut inte köpt nåt och har ingen energi och det verkar som hjärnan har tagit semester också. Vad ska man köpa? Vad jag än säger till mannen att vi ska köpa så får jag till svar att det kan vi väl ta sen när den har kommit, det är lite stressande. Vi har endel kvar sen dottern som är 3 i sommar men jag vet liksom inte.
    Jag tror jag har lite för mycket omkring mig för den lilla orken jag har. Denna helgen är det 30 årskalas och målning av huset, nästa helg är det sonens 20 årsfest, sen är det begravningen av min pappa, sen är det kristi himmelfärd och sen är det dags för samtalet om när snittet blir. Eftersom jag är helt beroende av hjälp om jag ska i väg och handla så måste det göras på helgerna, hm. Lite gnäll blev det här.    

• Elvis Mamma

Jag har också massor kvar att handla å bb väskan har jag inte haft en tanke på att packa än. Har köpt vagn, babyskydd, vagga å skötbord men har massor av kläder kvar att handla, bara köpt tre bodys hitills å alla små saker har vi också kvar att köpa å även badbalja, skötväska, amningsbh å lite såna saker. Är egentligen en planerings människa å vill ha allt klart i tid men känner att jag fortfarande har en del tid på mig