• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

58 dagar kvar, minus en vecka skulle jag tro eftersom jag ska bli igångsatt. Blir så avis på er som bara har 30 dagar kvar.. Vill med ha så lite kvar..

• Dancia

58 dagar kvar här med :). Hoppas på någon vecka tidigare då jag fött båda mina barn innan BF. Men man vet aldrig så jag försöker ändå ställa in mig på BF-datumet :).

Idag har jag handlat pyttesmå blöjor, känns konstigt att gå tillbaka till storlek 1 när man fortfarande köper storlek 6 som barnen har på natten :). Så snart ska jag göra iordning skötbordet lite tänkte jag :). Köpte även purelan salva och bröstvårtsskydd in för amningen på barnens hus. Nu är det inte mycket kvar att införskaffa innan bebis kan komma :).

• RocketQueen

Oj idag har jag ätit nåt helt exceptionellt mycket. Konstigt det där, oftast äter jag typ en halv portion sen blir jag mätt och får halsbränna. Sen en dag typ varannan vecka eller så så går jag loss och kan äta hur mycket som helst! Ungefär som att jag tar igen allt jag missat sen sist. Haha idag åt jag tre portioner mat! Inga små portioner heller! Jag brukar få tvinga i mig en i vanliga fall. Två timmar senare var jag hungrig igen. Nu har jag precis hällt i mig en halv liter a-fil för jag "behövde" nåt i magen innan jag går och lägger mig... Tillväxtfas?

• Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-04-27 23:15:19 följande:
    58 dagar kvar, minus en vecka skulle jag tro eftersom jag ska bli igångsatt. Blir så avis på er som bara har 30 dagar kvar.. Vill med ha så lite kvar..
    Jag blir oxå avis har 51 dagar kvar....:P
  • Bumman79

En dum fråga men hur ska ni bädda liggvagnen i sommar? Det lär ju inte behövas ett tjockt täcke iaf räcker det med ett lakan å sen en tunn filt över?

• Dancia
    Bumman79 skrev 2012-04-27 23:56:44 följande:
    En dum fråga men hur ska ni bädda liggvagnen i sommar? Det lär ju inte behövas ett tjockt täcke iaf räcker det med ett lakan å sen en tunn filt över?

Vädret är ju väldigt växlande under sommaren så jag har köpt täcke och kudde till vagnen med bäddset. De lite kallare dagarna/kvällarna kommer jag använda täcke och varma dagar tar jag bort täcket och kanske bara använder påslakanet till täcket eller någon tunn filt.
  • Uddabus

Jag har inte köpt någonting ännu... Kanske dags att göra det :)

Typ blöjor, amningsinlägg, fetvadd, salvor osv...

• Bumman79
    Dancia skrev 2012-04-28 00:01:39 följande:
    Vädret är ju väldigt växlande under sommaren så jag har köpt täcke och kudde till vagnen med bäddset. De lite kallare dagarna/kvällarna kommer jag använda täcke och varma dagar tar jag bort täcket och kanske bara använder påslakanet till täcket eller någon tunn filt.
    Ja jag har oxå tänkt på det att det faktiskt kan regna å vara lite ruggigt men samtidigt tänker man att det kanske är värmebölja men det är nog bra som du skriver att ha både och :).