• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Vad skönt att du mår bättre. Jobbigt att din lille kille fortfarande ligger på intensiven men det är positivt att du får vara nära honom nu och vara delaktig och det är ju verkligen jättebra att han får mat av dig :). Tänker på er och hoppas att gulsoten vill ge med sig och att hans blodvärde blir bättre snart.

• PojkarnasMamma85
    Dancia skrev 2012-04-28 16:57:12 följande:
    Glömde fråga, har du några sammandragningar? Kommer det mer och mer så borde du kanske åka in och kolla?
    Nej, inga sammandragningar som tur är. Molvärken släppte ett tag men magen var öm men nu börjar molvärken komma igen...

Är ganska säker på nu att det är slemproppen som lossnat idag. För först kom den där stora klumpen och sen efter det har det kommit slemmiga trådar typ som fått mig att reagera. Så rätt säker på att slemproppen lossnar för mig idag. Men det behöver ju inte betyda ett dugg. Får avvakta och se. Men det spänner väldigt i magen längst ner så att säga och det där trycket neråt fortsätter men så har jag ju haft rätt länge nu.
  • LindafrånFinland
    Zvartaliljan skrev 2012-04-28 17:40:59 följande:
    Nu mår jag äntligen bättre och blivit utskriven från bb o bor nu på neo, dock vårdas ju min lille kille inne i intensivsalen så jag får fortfarande nte ha honom hos mig men jag är nära honom nu iaf o var 3e timma får jag byta blöja och mata honom i sonden o maten han får är nu enbart från mig som pumpar järnet för att få ut tillräckligt men det känns bra o få göra iaf det för honom. Han är tyvärr inte bättre utan idag hade hans billirubin-värde höjts så han får sola ännu mer, och blodvärdet är nu nere precis på gränsen för transfusioner igen, men de avvaktar med det tills imorgon. Han har gått ner till 1855g nu, en så liten kämpe. Man vågar ju knappt ta i honom...
    Jag vet hur de känns. Harsjälv varit i liknande situation år 2010 då min dotter föddes i 34+4 2105 g 48 cm. Vägde 1900 g efteråt och bodde 2 och halv vecka på barnavdelningen. Vikt vid hemkomst 2400 g. Hon hade näsmagsond tills hon kom hem. Ammade och somnade vid amningen och fick resten av min mjölk i sonden. Hon var också en kort period (timmar) under blå lampan. Va orolig jag va för hennes framtid. Men bra blev de av henne.
  • LindafrånFinland
    LindafrånFinland skrev 2012-04-28 21:12:42 följande:
    Jag vet hur de känns. Harsjälv varit i liknande situation år 2010 då min dotter föddes i 34+4 2105 g 48 cm. Vägde 1900 g efteråt och bodde 2 och halv vecka på barnavdelningen. Vikt vid hemkomst 2400 g. Hon hade näsmagsond tills hon kom hem. Ammade och somnade vid amningen och fick resten av min mjölk i sonden. Hon var också en kort period (timmar) under blå lampan. Va orolig jag va för hennes framtid. Men bra blev de av henne.
    Jaaa och så var hon nära att få blod med ett hb på 83 som en månad gammal eller var de några månader gammal. Hon fick järn tillskott tills 1år dagen. Nu e hon operard för ljumskbråck (p.g.a. sin premturitet) och har en höftoperation påkommande.
  • gammelmamma

Skinnen går att tvätta i maskin men de blir inte riktigt lika mysiga efteråt:( Jag har i och för sig inte borstat mina. Mycket går att torka bort för hand innan man tvättar 

• Bumman79

Nu har jag köpt bäddutrustning till vagnen efter era goda råd. Fast jag kör på ett hederligt täcke å kudde jag vågar inte ge mig på det där med fårskinn på sommaren tror jag (fegis ;).) Åsså neutralt beige Mumin påslakansset.

Börjar fundera på att köpa en rolig sängmobil. Någon som har tips på ett sådant? De verkar rätt dyra men det är kanske bra och sömngivande för bebisen...