• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Någon som vet vad man kan ta mot magkatarr? Har omeprazol utskrivet sedan tidigare mot magkatarr men de står att man ska rådgöra med läkare före användning under graviditet, någon som vet om man får ta dom eller om de finns något annat?

• JennieJ
    Elvis Mamma skrev 2012-04-27 17:32:35 följande:
    Någon som vet vad man kan ta mot magkatarr? Har omeprazol utskrivet sedan tidigare mot magkatarr men de står att man ska rådgöra med läkare före användning under graviditet, någon som vet om man får ta dom eller om de finns något annat?

Hejsan! Äter omeprazol dagligen och enligt mvc läkaren är dom okej
  • NinnaBus
    Elvis Mamma skrev 2012-04-27 17:32:35 följande:

Min BM sa att man kan ta omeprazol.
    Blev ju fundersam också eftersom det står det där med att rådgöra med läkare, men fick svar från nån annan i tråden att de är ok att ta...
    Så om både BM och andra fått ok på dem så ska de väl vara ok.

• NinnaBus
    RocketQueen skrev 2012-04-27 13:58:07 följande:
    Jag är sjukt frustrerad idag. För en gångs skull så har jag absolut inget inplanerat, energi så det räcker och blir över, men då passar mina fogar på att göra alldeles, alldeles extra ont istället så jag kan verkligen inte röra mig! Jag blir så trött på min kropp som aldrig vill samarbeta... Tips på hur man underhåller sig själv när man inte kan lämna fåtöljen? Försöker in i det längsta att undvika nätshoppingen

Sticka eller virka?
    Har hamnat i ett "stickberoende" nu när det är svårt att röra sig.
    Man blir ju så rastlös av att bara sitta still...  
  • Polarlantis
    fyrklöver81 skrev 2012-04-27 13:14:13 följande:
    Någon mer än jag som har väldigt god aptit, och gärna godsaker `??

Kan inte hejda mig själv =(

Tror lille Viggo behöver några mazariner och rutor choklad hihihi. 
    INTE helt enkelt att låta bli! Slinker lätt ner en och annan chckladbit här också...men känner att det får faktiskt vara så bara det inte är hela tiden hela dagarna och i enorma mängder!
  • lycka 4

Gammelmamma! Kör på mamma kläder efter, skönt att ha kläder som går över snittet .

• LillSnurr82

Jag skicka efter de röda mamma jeansen från h&m i size 36, men de är på tok för stora, speciellt i benen. Så de kommer jag inte kunna använda :( hatar att vara liten ibland :(

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Essence

ÅÅååååh! Den här halsbrännan!!! Jag dör :(

Det enda som verkligen har räddat min dag idag är att vi har beställt min vigselring. 35 dagar kvar till vigseln..... <3

• lycka 4

Lillsnurr !! Ahhh jag tog dom i 38 då komme dom säkert va för stora

• LillSnurr82

Jag är ju en 32-34 i vanliga fall. Har jätte svårt med jeans då de är för långa och för stora i benen.. Blir helt pösiga i knäna :( inte snyggt :( Men bara du är tillräckligt lång så kanske det funkar med 38. .

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥