• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt
    LillaGrynet skrev 2012-04-27 10:56:53 följande:
    Polarlantis: Har BF 14 Juni men hoppas på att få tidigare
    Då har vi samma bf och ska föda på samma ställe, skoj! 
  • stjärnfrukt
    stjärnfrukt skrev 2012-04-27 14:16:36 följande:
    Då har vi samma bf och ska föda på samma ställe, skoj! 
    Läste precis på bt:s hemsida, kanske inte e så skoj o föda där...ska prata med min bm om det! Känns som Östra är lite mer aktuellt nu. 
  • Pluttan
    lycka 4 skrev 2012-04-27 13:58:01 följande:
    Jag har ätit typ en ask om dagen sååååå gott å nyttigt !
    Har du köpt de i en vanlig affär typ ica?
    I den "hålan jag bor" har de inget sådant än. Möjligen dyra spanska eller nåt.
  • lycka 4
    Pluttan skrev 2012-04-27 15:20:37 följande:
    Har du köpt de i en vanlig affär typ ica?
    I den "hålan jag bor" har de inget sådant än. Möjligen dyra spanska eller nåt.
    Japp stor ask från lidl 14 :90 å dom funkar faktiskt =)
  • zenoble
    MissFörstånd skrev 2012-04-27 10:49:40 följande:
    Satt och diskuterade med kompisar idag. När räknas man som höggravid?

Från v.28 säger de att man är det :)
  • RocketQueen
    lycka 4 skrev 2012-04-27 14:05:46 följande:
    oj jag hade redan trillat dit =) på shoppingen alltså haha för tillfället är jag helt manisk på tradera , är som en galen drog å oj va barnkläder jag budar på haha
    Haha, jo, jag är dittrillad kan man säga... Gick in på hm och hoppades att hitta lite fina barnkläder, checkade ut med en klänning, ett par leggins och en tröja. Till mig själv, inga bebiskläder Haha men jag har också shoppat loss på tradera. Och sålt lite faktiskt. Har ett par uuursöta babyskor från Timberland ute på auktion nu. Köpte dom för att vår bebis skulle ha dom till hösten men min tråkiga make tyckte att de var alldeles för rosa för en pojk... Tji på honom, jag har köpt rosa byxor till bebisen
  • lycka 4

Ja jag har jagat dom korta röda jeansen från hm mama som varit slut så häromdagen hade dom kommit in å då va jacg bara tvungen att handla ;)

• RocketQueen

Nu är dom slut igen iaf, finns bara svarta och blå. Jag hade också velat ha ett par. Men jag hittade på ellos för ett tag sen röda jeans som var höga i midjan och med shaping-funktion. Så dom köpte jag, tänkte att dom blir perfekta när bebis har kommit sen och magen behöver hållas på plats

• Pluttan
    lycka 4 skrev 2012-04-27 15:24:15 följande:
    Japp stor ask från lidl 14 :90 å dom funkar faktiskt =)
    Ska köra till lid imon och kolla. Tack för tipset.
  • gammelmamma

Någon som har tips om vad man ska ha för lämpliga kläder efter att man gjort snitt. Jag har ganska stor och ha lite överflödskilo så inte onepiece bara.:)

Vad härligt att ha fått ett datum, jag får mitt om tre veckor, längtar ihjäl mig. Bm sa sist att hon trodde att det kunde bli ett snitt samma vecka, hoppas hon har rätt