• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Essence
    Ensortsmamma skrev 2012-04-28 21:15:06 följande:
    Någon som har bra tips på hemmakur för halsbränna, jag smäller av snart!
    Jag lider med dig. Vaknade flera gånger i natt av en fruktansvärd halsbränna. Har det så gott som varje dag nu för tiden, och flytande gaviscon hjälper bara en liten liten stund. Den här halsbrännan gör mig gaaaalen!
  • Ensortsmamma

Hade ju ingen mandel hemma:/ ska man tugga havregryn då bara?

Ja de är verkligen fruktansvärt, tänker varje kväll att nu måste jag ta taxi detta och fixa något, men så glöms de av på dagarna och sen kommer kvällen igen. Varför är de värst på kvällen för? Eller du en del kanske har på dagarna med?
    Ne nu ska fröken sur gå och lägga sig, sambon är på grillkväll men jag fick stanna hemma då kroppen sa stop ikväll. Ont över allt börjar få mer och mer ont kroppsligt utan olyckan nu , desto tyngre man blir desto mer ont får jag. Och en sjudundrans mensvärk, såg att de va fler som hade det, sjukt ont och jag vaknar varje natt och tänker -åh nej nu får ja min mens, innan jag fattar att jag är gravid, haha!

• Essence
    MissFörstånd skrev 2012-04-27 20:39:05 följande:
    De där röda byxorna från hm, hur är dem i längden? Jag brukar ha 38/40 men jag antar att de är för korta. Vill ha innerbenslängd på helt 84-85 cm.
    Menar du de tajta mammabyxorna som även finns i blått och svart? I så fall kan jag säga att jag är oerhört nöjd med längden. Jag har rätt långa ben, men upplever inte alls att de är på något sätt för korta.
  • Dancia

Ensortsmamma: jag äter en decilliter (stavning?) Havregeyn varje kväll och det hjälper mot halsbrännan, dessutom har det blivit lite av en dille för mig nu, älskar smaken och konsistensen :). Havregryn innehåller dessutom fibrer och mineraler, bland annat järn så det är extra bra nu när man är gravid :).

• lycka 4
    Essence skrev 2012-04-28 23:31:39 följande:
    Menar du de tajta mammabyxorna som även finns i blått och svart? I så fall kan jag säga att jag är oerhört nöjd med längden. Jag har rätt långa ben, men upplever inte alls att de är på något sätt för korta.
    Jag tror att det är dom korta hon menar ? Åtminstonde va det dom jag menade från början =)
  • lycka 4
    Godmorgon tjeje !
    Jag har ont idag blää =( Sean banan va här på torget i går å vi skulle gå in med barnen, 1,2 km in å sen hem så 2,4 km inte så värst långt med aj det kändes kan jag lova . Fick stanna flera gånger på vägen hem pga sd.
    min son blev dock överlycklig, han fyllde ju åtta år å fick en autograf av sean på t- shirten =)

Är det fler med många barn som upplever att folk verkligen tittar en gång extra när man kommer ?
    Jag mednar vi har ju inte såå många barn 4 st å en i magen men folk verkligen tilltar å ler så fint när man kommer gående haha.
  • Uddabus

Ähh inget att bry sig om... Vi är oxå många när alla är samlade...

O en bebis på det :) så 6 barn o två vuxna i vår familj... 13,12,11 o två 7 åringar o en bebis strax :)

• lycka 4
    Uddabus skrev 2012-04-29 07:57:22 följande:
    Ähh inget att bry sig om... Vi är oxå många när alla är samlade...

O en bebis på det :) så 6 barn o två vuxna i vår familj... 13,12,11 o två 7 åringar o en bebis strax :)
    Nä det gör jag inte men såå många är man ju liksom inte ? Våra barn är 15 12 8 och 4 plus maggen =)
    Jag tycker det är sååå mysigt när vi alla är samlade , tänkte på det igår också hur sjukt fort barn lär sig . Patrics son är ju döv . Min son på 8 är så himla duktig och min 4 åring tecknar också mer å mer sååå söta =)
  • Baby1112

God morgon! Idag blir det kalas för dottern som fyller ett imon. Tiden har gått sjukt fort...
    Igår började vi fixa i minis rum och nu är nästan allt på plats. Så nästa vecks ska jag gå igenom gamla bebis kläder och börja tvätta. Så mysigt!!! Bara 44 dagar kvar... :)

Vi har inte många barn, men däremot tittar folk när man kommer med barnvagnen och så en stor mage på det. Man riktigt ser hur tankeverksamheten sätter igång för att räkna ut exakt hur tätt det egentligen blir mellan barnen... :)