• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-04-28 00:03:20 följande:
    Jag har inte köpt någonting ännu... Kanske dags att göra det :)

Typ blöjor, amningsinlägg, fetvadd, salvor osv...
    Jag hare köpt lite blöjor men det verkar vara massa grejjer kvar...tvättlappar, amningsinlägg, å allt sånt..
  • lycka 4

58 dagar kvar ! :) ang vagnen så har det ju en tendens att bli völdigt varmt i liggdelarna så jag bäddar med lakan , påslakan utan täcke med en filt över på kvällen eller om det blir kallt

• Annelie81

38 dagar kvar! Och idag skall jag med foglossning deluxe gå på marknad... Pucko! Ja ja, får väl sätta mig ned mellan varven. Vill ju inte vara instängd och sängliggandes när det är så underbart väder ute! Trevlig lördag tjejer!!!

• zenoble

36, dagar kvar nu. Angående fixering så tror jag inte heller det har något samband när förllssningen börjar, nu fixerade bebis sig strax efter v.30 samma sak förra gången. Förra kom i v.38 så ska bli spännande att se när det blir nu :)

I vagnen kommer jag också ha ett fårskinn sedan bara nån liten filt om det blir kallt. Ska ju bli varmaste på länge i maj, juni, juli så vi får väl se. Tycker alltid de säger så..

• Elvis Mamma

Kommer köra med fårskinn plus gallerfilt i vagnen å varmare filt eller täcke om de behövs