• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Slemproppen kan ju gå i omgångar å den är ju oftast rejält stor å slemmig, min lossnade i två omgångar men första barnet å de var liksom ingen tvekan om att de var den, det var större än en femkrona å gul/grönt å långt ifrån en flytning. Ang. Att tvätta fårskinn så finns de speciellt schampo på babyproffsen att köpa som man rengör med

• RocketQueen
    Dancia skrev 2012-04-28 13:45:41 följande:
    Jag har också hört att fårskinn är suveränt eftersom det håller rätt temperatur i alla väder. Men jag undrar hur man rengör den om bebisen spyr på den eller bajsar igenom...man kan väl inte tvätta den i maskin?
    Jag är rätt säker på att man kan tvätta dom. Typ i ullprogrammet eller nåt sånt, max 30grader eller så. Och jag har även sett att det finns speciella schampon till dom och kammar så man kan kamma ur skinnet efteråt.
  • NinnaBus

Trött och fogarna värker som sjutton...

Varit iväg en sväng och gått på marknad. Fy sjutton vad folk det var där. Kände för att vända efter en bit, men så var jag tvungen till apoteket och hämta min astmamedicin också. Den fanns inte på det andra apoteket jag var på igår så de fick reservera den på det här. Och då blev det ju att ta sig genom hela marknaden för att komma till apoteket. Bara en person före mig där inne. Men vilken människa till att snacka. Tror hon drog hela sin livshistoria för den stackarn i kassan. Vi satt och väntade en lång stund men fick sedan hjälp av en annan personal. När vi gick stod männskan fortfarande kvar och malde på om ditten och datten för personen i kassan. 

Äldsta sonen har haft kalas idag också. I bowlinghallen. Han hade bjudit 9 kompisar. 4 av dem kom...
    Så det var våra två barn och 4 kompisar på kalaset. Men sonen var nöjd ändå.
    De bowlade en timme och fick sen pannkakor med sylt och glass och varsin läsk.
    Även om de inte blev så många på kalaset så betalade man bara för det antal barn som faktiskt kom.
    Och de ordnade ju med allt till fikat där.
    Sonen fick dessutom en bowlingkägla i present som de skrivit grattis på osv. 
    Helt fantastisk service och till ett mycket bra pris också...

Nu blir det inte många knop... Soffläge med vetepåse på ryggen resten av dagen tror jag... Undviker helst att röra mig mer idag tror jag....  

• PojkarnasMamma85

Molvärken tilltog, vilade/halvsov en stund men det blev värre. Tog Alvedon och en varm dusch nyss och ligger nu på soffan och det har inte blivit bättre än. Hoppas det ger sig snart.

• Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-28 16:21:39 följande:
    Molvärken tilltog, vilade/halvsov en stund men det blev värre. Tog Alvedon och en varm dusch nyss och ligger nu på soffan och det har inte blivit bättre än. Hoppas det ger sig snart.

Usch...vet hur jobbigt det är :(. Gör så ont och riktigt jobbigt när det inte släpper med alvedon och värme :(.
  • Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-28 16:21:39 följande:

Glömde fråga, har du några sammandragningar? Kommer det mer och mer så borde du kanske åka in och kolla?
  • Zvartaliljan

Nu mår jag äntligen bättre och blivit utskriven från bb o bor nu på neo, dock vårdas ju min lille kille inne i intensivsalen så jag får fortfarande nte ha honom hos mig men jag är nära honom nu iaf o var 3e timma får jag byta blöja och mata honom i sonden o maten han får är nu enbart från mig som pumpar järnet för att få ut tillräckligt men det känns bra o få göra iaf det för honom. Han är tyvärr inte bättre utan idag hade hans billirubin-värde höjts så han får sola ännu mer, och blodvärdet är nu nere precis på gränsen för transfusioner igen, men de avvaktar med det tills imorgon. Han har gått ner till 1855g nu, en så liten kämpe. Man vågar ju knappt ta i honom...

• RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2012-04-28 17:40:59 följande:
    Nu mår jag äntligen bättre och blivit utskriven från bb o bor nu på neo, dock vårdas ju min lille kille inne i intensivsalen så jag får fortfarande nte ha honom hos mig men jag är nära honom nu iaf o var 3e timma får jag byta blöja och mata honom i sonden o maten han får är nu enbart från mig som pumpar järnet för att få ut tillräckligt men det känns bra o få göra iaf det för honom. Han är tyvärr inte bättre utan idag hade hans billirubin-värde höjts så han får sola ännu mer, och blodvärdet är nu nere precis på gränsen för transfusioner igen, men de avvaktar med det tills imorgon. Han har gått ner till 1855g nu, en så liten kämpe. Man vågar ju knappt ta i honom...
    Vad skönt att det börjar kännas bättre nu. Det var ju på tiden