• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4
    Bumman79 skrev 2012-04-29 19:10:00 följande:
    Shit vad jag är kissnödig heeeela tiden ibland gör det ont i blåsan tom (sen kommer det ingenting iaf när man slänger sig på toan.)
    Å på nätterna spinger man ju var och varannan timme...ibland gör det ont i magen för mig på morgnarna det känns som sammandragningar eller ngt..kan man ha urinvägsinfektion eller är det bara bebisen som trycker på?
    Jag känner mig konstant kissnödig speciellt när jag står och går...blir ett väldigt tryck neråt sitter jag ner är det lite lättare iaf.
    Be om att få lämna en odling , tycker det låter som du har uvi
  • Dancia
    Bumman79 skrev 2012-04-29 19:10:00 följande:
    Shit vad jag är kissnödig heeeela tiden ibland gör det ont i blåsan tom (sen kommer det ingenting iaf när man slänger sig på toan.)

Å på nätterna spinger man ju var och varannan timme...ibland gör det ont i magen för mig på morgnarna det känns som sammandragningar eller ngt..kan man ha urinvägsinfektion eller är det bara bebisen som trycker på?

Jag känner mig konstant kissnödig speciellt när jag står och går...blir ett väldigt tryck neråt sitter jag ner är det lite lättare iaf.

Man är mer kissinödig än vanligt och kan känna ett visst tryck när man är gravid men med de andra symtomen du har att det inte alltid kommer kiss fast att du är kissnödig och att du ofta har ont i kissblåsan kan vara ett tecken på UVI. Jag hade väldigt mycket UVI när jag väntade sonen och då var det de framträdande symtomen....sammandragningar, smärta vid urinblåsan, konstant kissnödighet men ingen sveda när jag kissade som annars brukar vara det vanligaste symtomet.

Ring din Bm imorgon och lämna urinprov där eller på vc.
  • MissFörstånd

Jag misstänker också att slemproppen börja lossna här, men det är så lite varjedag och inga Sd så jag räknar inte mer något .

Bebis har varit så lugn både igår och idag men nu när jag satte mig i soffan blev det fart utav bara den! Tror att jag märker tydligare på helgen om den är lugn för jag rör mig mer då och vilar inte lika mycket. Så bebisen passar väl på att sova

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-04-29 19:06:18 följande:
    Visst pratade ni om slemproppen för ett tag sen? Det var någon här som misstänkte att den hade börjat lossna? Jag börjar fundera på om det var en bit av slemmisen jag stötte på här idag när jag var på toaletten... Ska man bli lite nervös kanske? Googlade runt en del och det verkar som att det ändå kan ta ett par veckor innan det händer nåt även om den lossnar vilket låter bra tycker jag. Två och en halv vecka måste han stanna kvar där inne iaf!
    Det var jag som skrev om slemproppen. Är 90% säker på att den lossnade för mig igår. Fick tilltagande molvärk och tre rejäla sammandragningar inom loppet av 8 min, men efter Alvedon, gjort nr 2 och en varm dusch släppte det och jag kunde sova.

Har dock en konstig känsla i magen idag, som att han trycker sig neråt men ingen direkt molvärk idag och bara en pytteliten sammandragning imorse. Att slemproppen släpper betyder väl egentligen ingenting, förutom kanske att kroppen förbereder sig för förlossning. Men som sagt, kan ju ta flera veckor till förlossning ändå.
  • RocketQueen

Förhoppningsvis är det ett gott tecken, att man inte behöver gå över flera veckor. Sammandragningarna är typ samma som de varit ett par veckor så jag är inte särskilt nervös. Tänkte mest kolla hur ni andra upplevt det. Är ju ändå i v.35 så det är väl inte konstigt om kroppen börjar förbereda sig.

• lycka 4

Shit rocketqueen det är verkligen inte långt kvar för dig juh

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-04-29 20:11:23 följande:
    Förhoppningsvis är det ett gott tecken, att man inte behöver gå över flera veckor. Sammandragningarna är typ samma som de varit ett par veckor så jag är inte särskilt nervös. Tänkte mest kolla hur ni andra upplevt det. Är ju ändå i v.35 så det är väl inte konstigt om kroppen börjar förbereda sig.
    När har du bf?
  • lycka 4

Nämen !! Det kanske är på g för dig då pojkarnasmamma?