• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Visst var det någon här inne som efterlyste mössa med knut på?

Jag hittade igår på Kappahl! Jättesöta!

• Baby1112

LillSnurr: kramar till dig! Men måste han åka i år då? Förstår om du tycker det känns tufft...

RocketQueen: till dottern tvättade jag allt. Men det var mest för att frottén luktade konstigt efter att den varit inplastad... :) Annars kanske det inte spelar så stor roll...

Här är ett års kalaset över och minis rum nästan i ordning. Nu är kalendern tom fram till bebis. Känns skönt, har varit mycket det sista med kalas, bröllop och andra bjudningar...

• JennieJ

Är de fler än jag som har en sjukt slarvig karl? Jag har de iaf och just idag driver han mig till varnsinne :( antar de är mycket hormorner som spökar mig blir ta mig f*n galen på han! Vi skulle stor städa och jag har inte varit direkt aktiv dom sista dagarna pga ryggont och en hemskt värk i magen! Men iaf hemmet var upp och ner och jag hatar de, så de fick bli städning! Men dåren jag lever med e helt blind och korkad för måste beskriva allt som ska göras och sedan gör han de knappt halvklart så man får gå efter och städa en gång till :( men till slut gick luften ur mig och mindre bra valda ord slank ur och tårarna forsa! Nu har jag låst in mig i sovrummet och är arg som ett bi och han är inte direkt glad efter de jag sagt. Men just nu har jag lust att sparka ut honom och fostra Lill killen själv!! Åh va trött jag är på karlar och mitt humör!!! Var tvungen att få ur mig lite ilska !!

• Dancia
    RocketQueen skrev 2012-04-29 14:47:31 följande:
    Jag har tvättat alla sängkläder till spjälsängen och tänkte att jag skulle tvätta spjälskyddet också. Men madrassöverdrag och plastad frotté? Behöver man tvätta det? Det kommer ju att ligga lakan emellan tänkte jag...

Jag har inte tvättat den plastade frotten, känns onödigt att göra det innan det verkligen behöver tvättas eftersom det precis som du säger ligger lakan ovanpå ändå :).
  • LillSnurr82

Vi kom överrens tillsammans att skaffa ett till barn nu och att han skulle åka och sommarjobba i år igen så chanserna för ett fast jobb ökar inom det yrket han vill ha en framtid i.
    Men kunde inte föreställa mig att det skulle kännas så mycket extra jobbigt detta år i jämförelse med de förra :/ men men..

Nu har han i alla fall åkt och jag har grinat större delen av dagen. Jävla hormoner ! Tur jag har min söta underbara dotter som gör att jag ler :)

• RocketQueen

Visst pratade ni om slemproppen för ett tag sen? Det var någon här som misstänkte att den hade börjat lossna? Jag börjar fundera på om det var en bit av slemmisen jag stötte på här idag när jag var på toaletten... Ska man bli lite nervös kanske? Googlade runt en del och det verkar som att det ändå kan ta ett par veckor innan det händer nåt även om den lossnar vilket låter bra tycker jag. Två och en halv vecka måste han stanna kvar där inne iaf!

• Bumman79

Shit vad jag är kissnödig heeeela tiden ibland gör det ont i blåsan tom (sen kommer det ingenting iaf när man slänger sig på toan.)
    Å på nätterna spinger man ju var och varannan timme...ibland gör det ont i magen för mig på morgnarna det känns som sammandragningar eller ngt..kan man ha urinvägsinfektion eller är det bara bebisen som trycker på?
    Jag känner mig konstant kissnödig speciellt när jag står och går...blir ett väldigt tryck neråt sitter jag ner är det lite lättare iaf.

• lycka 4
    RocketQueen skrev 2012-04-29 19:06:18 följande:
    Visst pratade ni om slemproppen för ett tag sen? Det var någon här som misstänkte att den hade börjat lossna? Jag börjar fundera på om det var en bit av slemmisen jag stötte på här idag när jag var på toaletten... Ska man bli lite nervös kanske? Googlade runt en del och det verkar som att det ändå kan ta ett par veckor innan det händer nåt även om den lossnar vilket låter bra tycker jag. Två och en halv vecka måste han stanna kvar där inne iaf!
    Det behöver inte betyda något alls ! Imin förra grav gick min slemmis till å från  från vecka 22 .
    Om den börjar lossna å du får tilltagande sammandragningar mm så tycker jag dck att du ska kolla läget.
  • gizmolarson

44 dagar kvar, 33 om det hade varit med Wilda å 37 om det hade varit med Tuva, undra när fena knas i magen vill titta ut?!?!