• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Allt ok!! Vila, bricanyl tabletter. Kram på er

• Lina007

Lycka 4; lycka till!!

Här har vi fredagsmys med chokladdoppade frukter ikväll. De doppade jordgubbarna gick verkligen hem hos sonen, han slukade dem! Bland de doppade frukterna finns bl.a ananas och man kan ju bara önska att den lilla mängden ska starta igång något, men det får man nog se sig om hos stjärnorna för.

Var ute och spelade fotboll med sonen tidigare idag och trodde i min enfald att hoppandet och springandet skulle resultera i vattenavgång, eller VAD SOM HELST, men... Icke. Har bara fått en rejält vidrig rethosta.

Nu börjar man snart ta till varenda knep.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Baby1112

Idag har vi äntligen fått tummen ur och köpt en syskonvagn. Har velat fram och tillbaka väldigt länge. Men det blev till slut en Emmaljung Twin Nitro 2011. Känns lite stor sådär, men å andra sidan är den ju gjord för två! :)

Började längta mycket efter bebis när jag stoppade ner mjukliften för att kolla hur det passade. Kändes konstigt att någon liten snart ska ligga där... :)

Sådär ja
  • Baby1112

Vet att man ibland kan klämma ut mjölkliknade ur brösten redan nu innan. Men ska det verkligen vara gulaktigt? Får ut nåt slemmigt gulaktigt, ser liksom ut som gammal mjölk typ... :/ Nasty!!!

Nån mer? Nån som vet?

Sådär ja
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-18 20:46:10 följande:
    Vet att man ibland kan klämma ut mjölkliknade ur brösten redan nu innan. Men ska det verkligen vara gulaktigt? Får ut nåt slemmigt gulaktigt, ser liksom ut som gammal mjölk typ... :/ Nasty!!!
    Nån mer? Nån som vet?
    Japp, så ser det ut. Kolostrum, alltså råmjölken, har väl den färgen.

Idag har jag sått och planterat i trädgården. Efter en heldag med museébesök, marknadsbesök och sedan besök hos mamma och pappa igår var jag supertrött och fick ta en liten lur fram på eftermiddagen idag.

Har beställt en bärsjal idag, i bambu som ska vara sval och skön. Ska bli spännande att testa. Med de andra två hade vi en BabyBjörn och jag tyckte att den var jättejobbig att bära i efter en stund.    
  • Elvis Mamma

Baby1112: Det är helt normalt å det är så den första mjölken ser ut, lite klibbig och genomskinlig/gul/vit, inge konstigt Jag läcker massor varje dag å ibland rinner de mer eller mindre