• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-17 21:56:38 följande:
    Jag har ju varit hemma sen sista februari så jag har ju haft tid att fixa allt. Idag bäddade jag spjälsängen vilket var det absolut sista kvar att göra. Så nu är precis allting klart. Jag har ju haft lång tid på mig att se till att allting blir gjort, rummet är renoverat och inrett (en liten detalj kvar bara ) allting är inhandlat, väskan är packad. Nu är det bara bebisen kvar! Så det enda jag gör hela dagarna nu är sitter hemma och antingen surfar runt eller läser böcker. Rör jag mig för mycket så bråkar fogarna så jag kan inte hitta på så mycket. Så det är väl därför man längtar så mycket. Plus att jag verkligen, verkligen ser framemot att få tillbaka min egen kropp nu! Jag vill kunna röra mig utan att det gör ont, jag vill kunna ha mina vanliga kläder och jag vill gå ner i vikt igen! Haha 19 dagar kvar till bf och jag är redan såhär rastlös, hur kommer jag att känna mig när jag har gått över en vecka? Tyst
    Jo det är klart om man har gått hemma så länge kanske tiden går vääääldigt långsamt :). Jag har varit hemma i 2 v imorrn men jag tycker att dessa veckor har gått supersnabbt! Men det kanske är nu de sista veckorna som man kommer att tycka att tiden har stannat....

Jag längtar oxå efter att slippa den här foglossningen inge skönt att ha ont hela tiden och speciellt inte att vara konstant kissnödig...fy det längtar jag efter att slippa...men jag har nästan börjat tro att jag alltid kommer att gå runt å vanka med jättekagge och ont överallt :P. Man hoppas att smärtan försvinner efter ett par veckor iaf...

Ja du det kanske blir rastlösa dagar för dig eller så kanske du känner "äsh vafan jag ger upp ungen kommer väl 2 veckor över tiden". Men rätt var det är kanske du ligger där på BB innan du hunnit blinka :).
  • Lina007

Dagen har kantats av en röst som kommit och gått (igen) och nu hostan from hell = Cocillana = natt på soffan. Av någon märklig anledning sover jag bättre ändå på soffan än i sängen. I sängen vaknar jag av minsta rörelse och har alltid så jävla ont i ryggen!

Sonen har också en riktigt jobbig hosta så vi samsover på soffan; han på divanen och jag på den "vanliga" delen. Hellre ha honom nära än att inte veta om jag tar mig upp i tid OM han skulle börja kräkas av hostan.

När fan ska man bli fri allt som har med förkylningar att göra??

Tösen i magen hoppas jag innerligen håller på att fixera sig klart nu för det verkligen ilar och hugger till långt där nere, det gör riktigt ont!!

Längtar till nästa BM-besök på tisdag och att hon säger att hon äntligen är fixerad, nu har hon legat med huvudet nedåt och ruckbart tillräckligt länge för sin mammas bästa :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • MissFörstånd

Bumman - det är bara bra att vi kan tipsa varandra vad man ska skriva för det är inte så lätt att veta.

Vill inte vara negativ mot er med foglossning men jag kände av det i tre år efter förlossningen till och från. Hoppas såklart för
    Både er och min del att det ska gå snabbare nu men ta det lugnt i början är mitt tips! Känn efter och tillåt er att inte klara allt!

Dottern tippade bebis 17 maj, det blir det inte kan jag säga . Tre minuter kvar.

• Elskling123

Dancia: vad skönt o höra från någon att allt ändå kan bli bra! Tack! Min bebis väger bara 2236gr just nu men förhoppningsvis hinner bebis bli lite större innan h*n kommer ut :)

• Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-05-17 23:57:47 följande:
    Bumman - det är bara bra att vi kan tipsa varandra vad man ska skriva för det är inte så lätt att veta.

Vill inte vara negativ mot er med foglossning men jag kände av det i tre år efter förlossningen till och från. Hoppas såklart för
    Både er och min del att det ska gå snabbare nu men ta det lugnt i början är mitt tips! Känn efter och tillåt er att inte klara allt!

Dottern tippade bebis 17 maj, det blir det inte kan jag säga . Tre minuter kvar.
    Ja jag har tänkt på det att man kanske inte blir helt återställd i bäckenet såfort ungen ploppat ut..hoppas bara inte att det tar flera år att bli bättre...
    Man får ta det lugnt som du skriver..om man kan :).
  • zenoble
    Lucian Caesar skrev 2012-05-17 22:35:19 följande:
    Ni som dricker hallonbladste, hur många koppar dricker ni om dagen?

dricker också runt 4 koppar kanske.. Har en matsked i en sån tekula tillsammans med nån annan sort påste. Tycker inte det smakar allt för mycket annars fick för mig att det hjälpte förra graviditeten så jag tror faktiskt på det
  • Sommarblommor
    Baby1112 skrev 2012-05-17 21:57:30 följande:
    Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.

Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)

Samma här, kände inte av latensfasen så det blev en stor överraskning då jag väntat mig att gå över tiden (blev 36+0) och att det skulle ta iaf 12h samt göra ont.

Problemet denna gång är att varken jag eller läkarna vet om jag har riktiga värkar eller om det är förvärkar varför jag nu är inlagd (34+0 idag). Men ni som har förvärkar där ute ska inte bli oroliga, det händer tydligen 1 på 1000.
    a!
  • Baby1112
    Baby1112 skrev 2012-05-17 21:57:30 följande:
    Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.

Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)

Dessutom så kände jag inget värkarna förrän sent. Vi åkte in på kvällen för att jag fick en blödning och då var jag redan öppen tre cm och dom sa att kom tillbaka när det gör ont. :)

Åkte tillbaka fyra timmar senare och var då öppen sju cm... Så utan blödningen hade jag inte fattat att det var på gång förrän mycket senare... Är lite trög dock!!! :)
    Sådär ja
  • Baby1112

De senaste dagarna har jag äntligen fått lite energi tillbaka efter att ha varit däckad i ett halvår känns det som. Städade hela huset som en galning igår, tackkort för bröllop klara, garderob urplockad... Bockar av massor med saker på "min lista"!

Så nu kan jag vara gravid ett par veckor till om jag får må såhär under tiden alltså... :)

Sådär ja
  • Havsjungfrun
    gizmolarson skrev 2012-05-17 13:18:33 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag å myser med våran son på BB..
    Grattis till den lille Baby! Gick allt bra?