• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Emma Stark
    Baby1112 skrev 2012-05-17 21:57:30 följande:
    Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.
    Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)
    Tack för detta hoppfulla inlägg :D :D
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-05-17 20:21:14 följande:
    Uddabus - ja jag har en dotter men hon föddes med akut snitt så jag har aldrig fött vaginalt förut och inte kommit så långt i smärtan, eller jo men pga läkarslarv.

I mitt förlossningsbrev skrev jag lite olika saker men mycket som jag tycker är viktigt som att jag har IBS och dricker laktosfritt och äter INTE grovt bröd av något slag. Det är viktigt för mig för jag skulle nog bryta ihop om jag fick en grattisbricka med grovt bröd på. Skrev också att jag snabbt får lågt Blodsocker så de kan hålla koll.
    Å tack för att du skrev detta jag funderade på om jag skulle skriva ner att jag har IBS men tänkte äsh vad har det med att föda barn att göra? Men precis som du skriver så skulle jag typ bryta ihop om de hade gjort mackor av grovt bröd då min mage brakar ihop av det...så det ska genast skrivas in i min födselplan :).
  • RocketQueen
    Lucian Caesar skrev 2012-05-17 22:35:19 följande:
    Ni som dricker hallonbladste, hur många koppar dricker ni om dagen?
    Jag dricker kanske runt 4 st per dag. Är lite förvånad för jag tycker att det är riktigt gott. Men lite pilligt att stå och koka upp och sila och ha sig så jag gör en stor kastrull på morgonen som jag sen bara värmer på under dagen. Undrar om det verkligen hjälper nåt men det sägs ju stärka livmodern så man ska få bättre värkar sen när det är dags och det är ju värt rätt mycket känns det som.
  • lycka 4

Nu går jag å lägger mig å hoppas att värken går över, tog en 1 g Alvedon å den hjälpte inte helt.

• Vårtlyckorus

Gravid? Vi tog ett gravtest igår och fick ett mycket svagt streck. Det är 5 dagar till bm.