• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79

Vad mycket det är som händer det är vatten som sipprar å slemproppar som lossnar å vissa har redan fött sina bebisar :).
    Nu börjar jag bli liiite avis ändå för jag känner inga tecken på att det är på G...men det är ju 4 v kvar oxå man kanske känner mer om 2-3 v :).

• Polarlantis

PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-19 16:23:58 följande:
    Inbillning eller ej, men molvärken kommer nu...
    YEY! Håller alla tummar att det inte är långt undan med lite action!!!
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 15:45:53 följande:
    Hej! Är det någon mer än jag som är konstant illamående och ingen aptit!? Är i v.37 nu(36+3).. Sover dåligt på nätterna somnade 5.30- vakna 9.20
    Inte illamående så mycket men har ingne aptit alls. Jobbigt! 
    Essence skrev 2012-05-19 16:17:57 följande:
    Är illamående varje förmiddag, från då jag vaknar tills någon gång runt lunchtid. :/
    Sover också galet dåligt. Vaknar flera gånger per natt på grund av antingen halsbränna eller att jag måste kissa.
    Igår kväll var jag heeeelt slut, somnade ändå efter midnatt, och vaknade PIGG klockan 6 imorse. Faktiskt rätt frustrerande.
    Japp, sover USELT! Har varit helt förbi av trotthet idag trots att jag sovit under dagen. SUCK! Inte hungrig men ändå så har viktien plötsligt fått fnatt igen och det bara rusar uppåt, det berömda vattnet i kroppen kanske?

EGO: Har ställt in skötbordet i badrummet idag, ser riktigt najs ut. Får se vad sambon säger om det...han är inte värst mycket engagerad i allt sådant där pyssel...men men...jag tycker iaf det är kul! Nu iväg till mor och far och börja fixa middag, skönt att slippa göra allt själv och framförallt ingen disk!  

• Sweet life

Härligt, vi hejjar på Pojkarnas mamma! Själv får bebisen gärna stanna 1,5 vecka till för min del! För då är det 37+0 enligt ultraljudet...

Här hemma har vi hamnat i nått renoverings/boar inferno! Vi har en tillbyggnad på huset där vi har ett badrum två sovrum (varav det ena är bebis rum) och en hall samt gillestuga. Nu har sambon lagt golv i alla rummen, målat väggarna och håller nu på att måla furudörrarna vita...

Själv håller jag på att kolla på gardiner, tvätta och vika bebiskläder och sånt som man kan göra som höggravid när man knappt orkar stå upp för att fötterna dunkar och bebisen trycker upp mjälten till halsgropen..

Det har inte kommit nå mer av slemproppen idag, men jag väntar med spänning. Har ju de senaste dagarna och nätterna haft mensvärk/magknip och behövt springa på toa och göra nr två så fort jag vaknar och varit riktigt lös i magen.. Undra om det kan ha med slemmisen att göra...

• Dancia

Pojkarnasmamma: håller tummarna för att det drar igång på riktigt nu det närmsta för dig :).

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 15:45:53 följande:
    Hej! Är det någon mer än jag som är konstant illamående och ingen aptit!? Är i v.37 nu(36+3).. Sover dåligt på nätterna somnade 5.30- vakna 9.20

Jag är väldigt illamående större delen av dagen varje dag nu. Men aptiten är ändå hyffsad. Känns som att bebisen sjunkit ner och att jag har mer plats i magsäcken igen, därför är nog aptiten bättre igen.
  • LillaGrynet

Danica: detta illamåendet är värre än början Av graviditeten.. Usch

Sen klådan gör mig galen.. Kunde inte sov inatt heller pga att jag hade molande värk i magen och var på toa 2-3 ggr..

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 18:16:19 följande:
    Danica: detta illamåendet är värre än början Av graviditeten.. Usch

Sen klådan gör mig galen.. Kunde inte sov inatt heller pga att jag hade molande värk i magen och var på toa 2-3 ggr..

Usch vad jobbigt :(. Mitt illamående är som tur är inte lika illa som i början då jag spydde 5-7 gånger om dagen och rasade i vikt. Hade varit fruktansvärt att fortfarande må så pass dåligt. Tycker det räcker gott och väl med den smärtsamma foglossningen, illamåendet (utan kräkningar), dåliga sömnen och de riktigt jobbiga förvärkarna. Magen är helt i obalans och här kan det också bli ett par toabesök om nätterna när tarmarna bråkar.

Var har du den värsta klådan? Om du har klåda på handflatorna och fotsulorna så borde du ringa din BM och ta reda på om det är gravidklåda.
  • RocketQueen
    Nangijala skrev 2012-05-19 15:23:58 följande:
    Någon som testat hallonbladste? Läste nånstans att det även kan hjälpa mot diarré, alltså ha en stoppande effekt och det vill jag ju verkligen INTE ha eftersom dessa järntabletter gör mig förstoppad!
    På den förpackningen jag har så står det att det är bra mot lösa magar så då borde det rimligtvis ha något förstoppande effekt. Jag har druckit det en vecka nu och min mage beter sig likadant som den gjort hela tiden... Dvs inget konstigt...

Har suttit ute i solen i ett par timmar och kom precis in. Och jag är alldeles jättefräknig i hela ansiktet! Måste vara alla hormoner som gör att solen tar lättare, visst brukar solen i stort sett leta upp mig men det här är ju löjligt...
  • LillaGrynet

Danica: ja foglossning har man ju också.. Svårt å komma på alla krämpor man har;) Klådan är på ben armar rygg hårbotten.. Inte så farligt i handlflator å fotsulor...:-/