• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Lycka4: va händer om din förlossning kör igång nu? Skulle inte du göra snitt!? Eller minns jag fel?

• LillaGrynet

Grattis Gizmolarsson:)

Nu blev jag lite orolig.. Det kan ju faktiskt köra igång när som helst nu.. Har ju BF14 juni en dag efter dig å din son kom idag:-O

Har du haft mkt förvarningar innan att det är på G?

• lycka 4

dusch hjälpte inte ska testa å ta en alvedon nu tänkte jag.

lillagrynet. Det blir akutsnitt om det drar igång. jag får ju inte komma in i värkarbete därför blir jag lite nojjig

• PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-05-17 21:10:26 följande:
    dusch hjälpte inte ska testa å ta en alvedon nu tänkte jag. lillagrynet. Det blir akutsnitt om det drar igång. jag får ju inte komma in i värkarbete därför blir jag lite nojjig

2 st Alvedon hjälper oftast mig dock inte alltid. Men så länge det inte är regelbundna värkar/sammandragningar är det ju ingen fara.
  • lycka 4
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-17 21:15:29 följande:
    2 st Alvedon hjälper oftast mig dock inte alltid. Men så länge det inte är regelbundna värkar/sammandragningar är det ju ingen fara.
    Nä klart , vi får väl se om det klingar av annars får jag nog åka in till i morgon. Min bm vill att jag ska åka in om jag får onda sd å förvärkar just eftersom jag är snittad 3 gånger .Har tagit tablett nu.
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-17 20:58:56 följande:
    Jag är nästan tvärtom jag börjar bli så nervös inför förlossningen så jag känner att den gott kan stanna ett par veckor till för jag är inte alls beredd på att föda än...plus att jag inte är klar med allt som tex att packa BB väskan det har jag inte ens börjat med....jag känner mig inte alls redo mentalt...skulle gärna känna samma som er att jag VILL in på BB..men det kanske kommer är ju 2 veckor efter (i v 36.)
    Jag har ju varit hemma sen sista februari så jag har ju haft tid att fixa allt. Idag bäddade jag spjälsängen vilket var det absolut sista kvar att göra. Så nu är precis allting klart. Jag har ju haft lång tid på mig att se till att allting blir gjort, rummet är renoverat och inrett (en liten detalj kvar bara ) allting är inhandlat, väskan är packad. Nu är det bara bebisen kvar! Så det enda jag gör hela dagarna nu är sitter hemma och antingen surfar runt eller läser böcker. Rör jag mig för mycket så bråkar fogarna så jag kan inte hitta på så mycket. Så det är väl därför man längtar så mycket. Plus att jag verkligen, verkligen ser framemot att få tillbaka min egen kropp nu! Jag vill kunna röra mig utan att det gör ont, jag vill kunna ha mina vanliga kläder och jag vill gå ner i vikt igen! Haha 19 dagar kvar till bf och jag är redan såhär rastlös, hur kommer jag att känna mig när jag har gått över en vecka? Tyst
  • Baby1112

Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.
    Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)

• Sassasara
    Bumman79 skrev 2012-05-17 20:58:56 följande:
    Jag är nästan tvärtom jag börjar bli så nervös inför förlossningen så jag känner att den gott kan stanna ett par veckor till för jag är inte alls beredd på att föda än...plus att jag inte är klar med allt som tex att packa BB väskan det har jag inte ens börjat med....jag känner mig inte alls redo mentalt...skulle gärna känna samma som er att jag VILL in på BB..men det kanske kommer är ju 2 veckor efter (i v 36.)
    Vad skönt att det finns någon som känner som jag.. Är inte heller mentalt redo än och är i samma vecka som dig! Är detta ditt först barn? När är du beräknad?