• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Hej hej allt har gått superbra.. Va väl bra att han kom nu och inte gick tiden ut då han vägde 3340 och var 48 kort...

• Tre Flickor

Antingen håller bebis äntligen på att fixera sig eller så är det något på gång Skrattande

• Pluttan

Vad härligt ni som känner att det kan vara något på gång, med förvärkar och vattenavgång.
    Känns som att det bara är jag som inte känner något nu.
    Vill också känna att det är lite på gång snart.

• PojkarnasMamma85

Jag fick ju världens hemskaste molvärk inatt och några värkar. Sen sov jag rätt okej, och fick jobbig molvärk på morgonen. På eftermiddagen fick jag väldigt kraftig molvärk och en rejält värk och nån timme senare lite mildare molvärk och x antal sammandragningar. Nu ikväll har jag haft jobbig molvärk igen men inga värkar eller sammandragningar. Blir tokig! Nu får det sätta igång eller sluta göra ont!

• PojkarnasMamma85
    gizmolarson skrev 2012-05-17 19:47:39 följande:
    Hej hej allt har gått superbra.. Va väl bra att han kom nu och inte gick tiden ut då han vägde 3340 och var 48 kort...
    Stort grattis!!!
  • Emma Stark
    Pluttan skrev 2012-05-17 20:05:08 följande:
    Vad härligt ni som känner att det kan vara något på gång, med förvärkar och vattenavgång.
    Känns som att det bara är jag som inte känner något nu.
    Vill också känna att det är lite på gång snart.
    Jag känner inte heller nåt... Är faktiskt lite jobbigt att man inte känner att det är nåt på gång även om jag vet att det kan dröja flera veckor till... men jag VILL inte att det ska dröja flera veckor till :P
  • MissFörstånd

Uddabus - ja jag har en dotter men hon föddes med akut snitt så jag har aldrig fött vaginalt förut och inte kommit så långt i smärtan, eller jo men pga läkarslarv.

I mitt förlossningsbrev skrev jag lite olika saker men mycket som jag tycker är viktigt som att jag har IBS och dricker laktosfritt och äter INTE grovt bröd av något slag. Det är viktigt för mig för jag skulle nog bryta ihop om jag fick en grattisbricka med grovt bröd på. Skrev också att jag snabbt får lågt Blodsocker så de kan hålla koll.

• lycka 4

Jag hoppas verkligen att mitt onda bara är förvärkar som avtar för jag har INTE tid att föda barn nu.....
    Men det släpper inte ont rygg å fram kraftiga sammandragningar som gör ont =( Ska äta lite glass nu som tröst å choklad kanske ;)

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-17 09:09:16 följande:
    Jag drömde också att förlossningen startade. Vaknade av att mannen kom hem från jobbet. Var så besviken när jag vaknade att jag knappt kunde somna om. Haha jag är inte ens framme på bf ännu men ändå så är jag så otålig. Hur ska detta gå? Jag kommer ju vara ett nervvrak när jag väl går över tiden. Vilket jag egentligen räknar med att göra...

Snälla, snälla bebisen kom nu!
    Jag är nästan tvärtom jag börjar bli så nervös inför förlossningen så jag känner att den gott kan stanna ett par veckor till för jag är inte alls beredd på att föda än...plus att jag inte är klar med allt som tex att packa BB väskan det har jag inte ens börjat med....jag känner mig inte alls redo mentalt...skulle gärna känna samma som er att jag VILL in på BB..men det kanske kommer är ju 2 veckor efter (i v 36.)
  • PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-05-17 20:55:28 följande:
    Jag hoppas verkligen att mitt onda bara är förvärkar som avtar för jag har INTE tid att föda barn nu..... Men det släpper inte ont rygg å fram kraftiga sammandragningar som gör ont =( Ska äta lite glass nu som tröst å choklad kanske ;)

Har du tagit Alvedon, provat vetekudde, dusch/bad?