• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 18:39:08 följande:
    Danica: ja foglossning har man ju också.. Svårt å komma på alla krämpor man har;) Klådan är på ben armar rygg hårbotten.. Inte så farligt i handlflator å fotsulor...:-/

Ok, du borde nog iaf prata med din BM om det och se om hon tycker att ni behöver ta prover och så.
  • mycketsaft
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 17:44:20 följande:
    Ingen som lider av klåda? Känns som jag kliar sönder mig snart.. Bränner på kroppen

Har börjat klia och svida på magen där jag fått bristningar, känns som att hela magen ska spricka.. kliar jag så börjar det göra ont istället. :/
  • MissFörstånd

Pojkarnasmamma - spännande!!!!

Mycketsaft - smörjer du magen? Jag tycker det kliar mindre när smörjer magen. Har blivit så att jag smörjer flera gånger per dag.

• Nangijala
    ooLunaoo skrev 2012-05-19 15:37:18 följande:
    Jag har precis börjat med hallonbladste. Jag har däremot läst det motsatta, att det kan ha en laxerande effekt.
    Essence skrev 2012-05-19 16:16:39 följande:
    Har just börjat med det. Men om det har en förstoppande effekt så kommer jag inte märka det eftersom jag redan är så himla hård i magen av järntabletterna. :S Jag får lov att återkomma, eftersom jag bara har druckit det i två dagar. =)
    Tänkte börja dricka det nästa vecka, hoppas det kan ha lite laxerande effekt då istället :) Annars kommer den här förlossningen bli ett enda bajskalas :(
  • Aikotakara
    Zvartaliljan skrev 2012-05-02 23:36:03 följande:
    Grattis till en fin liten kille. då befinner vi oss i ungefär samma sits just nu. Emilio föddes för en vecka sen i v.32+4 o var en hel del större än din pojk, han väger nu 1865g o kämpar mot gulsot o dåliga blodvärden men mår annars bra. Kan tänka mig hur hemsk den där taxiresan var, jag skrek högt av smärta bara de skulle flytta mig över en tröskel så sängen stöttes till :-/ har fortfarande superont efter en vecka. Avskyr o vara här på neo..vill hem.
    Äntligen får jag skriva och svara dig :) Har inte kunnat logga in på ett tag men grattis till Emilio! <3
    Jag håller med om att det är en plåga på neo. En månad på sjukhus och man är ganska leds.

Min man åkte och jobbade förra veckan och att vara själv på dagarna/nätterna gjorde mig riktigt deprimerad. Vet inte om jag hamnade i någon förlossningsdepression? Inte för att jag fått Melker utan för själva situationen.. känner mig så ensam och nedstämd. Grät varje kväll och nästan så fort jag var ensam. Nu har det dock blivit bättre, men jag vill verkligen, verkligen hem. Har bara sovit en natt hemma på en hel månad. 

Har nu fått åka tillbaka från Umeå till Luleå och Melker mår jättefint. Han är så stabil och snart ska vi introducera flaskmatning då amning inte riktigt har funkat. Blev så pressad av att pumpa och blev ännu mer deppig av allt tjat av pumpning då allt annat redan kändes så jobbigt pga allt som har hänt. Tur att vi har en sån fin sköterska som kontaktperson som satt länge och pratade med mig. 

Imorgon är Melker en månad! Idag gick han in i en ny vecka och är nu 35 veckor. Han har lagt på sig och vuxit och väger nu 1780g och är 43cm lång! Stora killen :D Vi hoppas på att få åka hem på permis snart, hörde nån som pratade om det. Jag drömmer om att få åka hem till en normal tillvaro.

Jag hoppas att ni alla mår bra, kram~
  • Lina007

Åh, vad jag hoppas att det enda BRA som denna helvetiska rethosta för med sig är att vattnet går..! Om inte annat så bidrar den till fler sammandragningar och att bebis bör fara runt som en boll där inne. Begriper inte varför jag ska dras med det här nu, vad är det för jävla stolle som tror att man önskar ta med sig en förkylning till förlossningen??

Sonen har haft lite funderingar kring lillasyster ikväll; vad han tycker hon bör kunna, hur hon kommer prata m.m. Med de önskemål han la fram bör det vara ungefär en sjuåring som föds. :-P skulle inte tro det va...

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Essence

Alltid lika härligt att vakna kl fyra av att man är akut kissnödig och sen inte kunna somna om... :/

• Tesssi

Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...

• JennieJ
    Tesssi skrev 2012-05-20 05:04:07 följande:
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...

Spännande och lycka till ;) håll oss gärna uppdaterade