Zvartaliljan skrev 2012-05-02 23:36:03 följande:
Grattis till en fin liten kille. då befinner vi oss i ungefär samma sits just nu. Emilio föddes för en vecka sen i v.32+4 o var en hel del större än din pojk, han väger nu 1865g o kämpar mot gulsot o dåliga blodvärden men mår annars bra. Kan tänka mig hur hemsk den där taxiresan var, jag skrek högt av smärta bara de skulle flytta mig över en tröskel så sängen stöttes till :-/ har fortfarande superont efter en vecka. Avskyr o vara här på neo..vill hem.
Äntligen får jag skriva och svara dig :) Har inte kunnat logga in på ett tag men grattis till Emilio! <3
Jag håller med om att det är en plåga på neo. En månad på sjukhus och man är ganska leds.
Min man åkte och jobbade förra veckan och att vara själv på dagarna/nätterna gjorde mig riktigt deprimerad. Vet inte om jag hamnade i någon förlossningsdepression? Inte för att jag fått Melker utan för själva situationen.. känner mig så ensam och nedstämd. Grät varje kväll och nästan så fort jag var ensam. Nu har det dock blivit bättre, men jag vill verkligen, verkligen hem. Har bara sovit en natt hemma på en hel månad.
Har nu fått åka tillbaka från Umeå till Luleå och Melker mår jättefint. Han är så stabil och snart ska vi introducera flaskmatning då amning inte riktigt har funkat. Blev så pressad av att pumpa och blev ännu mer deppig av allt tjat av pumpning då allt annat redan kändes så jobbigt pga allt som har hänt. Tur att vi har en sån fin sköterska som kontaktperson som satt länge och pratade med mig.
Imorgon är Melker en månad! Idag gick han in i en ny vecka och är nu 35 veckor. Han har lagt på sig och vuxit och väger nu 1780g och är 43cm lång! Stora killen :D Vi hoppas på att få åka hem på permis snart, hörde nån som pratade om det. Jag drömmer om att få åka hem till en normal tillvaro.
Jag hoppas att ni alla mår bra, kram~