• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Emma Stark

Idag märkte jag för första gången av vatten (?) i benen. Jag ser inte längre mina fotknölar :P supersvullna fötter. Det kom bara sådär.. Undrar om det är för att det är varmt ute tro. Ser kul ut iaf :P

• LillaGrynet

Uddabus:! Ursäkta men om någon undrar nåt om bloggande och vill ha lite tips så vad gör det om det blir lite inlägg om det?! Nu överreagerar du lite kan jag tycka Lite mer allmänt snack än bara graviditets o bebis snack stör inte mig i vilket fall

• Sweet life
    Emma Stark skrev 2012-05-20 19:34:34 följande:
    Idag märkte jag för första gången av vatten (?) i benen. Jag ser inte längre mina fotknölar :P supersvullna fötter. Det kom bara sådär.. Undrar om det är för att det är varmt ute tro. Ser kul ut iaf :P
    Jag har heller inga fotknölar kvar! och benen är som stockar!!!

Ligger i soffan med datorn på magen och två soffkuddar under fötterna just nu.. sköööööönt!
  • Moa Li
    Sweet life skrev 2012-05-20 19:37:48 följande:
    Jag har heller inga fotknölar kvar! och benen är som stockar!!!

Ligger i soffan med datorn på magen och två soffkuddar under fötterna just nu.. sköööööönt!
    Samma här. Jättesvullen om både fötter och händer. Har inte kunnat ha vigselringen på flera månader nu ...  Men härligt att vara gravid! Njuter av mina svullna fötter, halsbränna och nästäppa varje dag Solig
  • RocketQueen
    Havsjungfrun skrev 2012-05-20 19:09:10 följande:
    Kramar!!!
    Det är ju för att den inte är färdig för att komma ut än förståss, tycker den i alla fall och de flesta andra bebisar här också Flört

Idag har jag suttit ute i solen och lagat kläder, gott att få gjort lite nytta i alla fall. Bakade en långpanna med kärleksmums också att stoppa i frysen.  

Inte ens född än och visar redan tydligt vem som bestämmer
  • MissFörstånd

Uddabus - du behöver inte oroa dig för bloggsnack, jag svarade bara på en fråga!

Är sjukt trött nu på kvällen, har varit igång hela dagen. Har ont och får utbrott var och varannan minut.

• Baby1112

Dessa sammandragningar och förvärkar får mig att ge upp hoppet om att det nånsin sätter igång på riktigt...

Idag är en sådan dag då jag fullkomligt hatar att vara gravid!!! Vill ha bebis NU!!! 

Sådär ja
  • gammelmamma

Oj vad det skrivs flitigt, kul:) Jag har inte haft i gång datorn på några dagar och hade massor att läsa i kapp.
    Först till er två som har klåda och svullnad. RING direkt, det var det min dotter inte gjorde när hon skulle ha sin flicka. JAg vet inte om ni kommer i håg men hon tyckte att det var vanliga gravidåkommor och väntade så länge så hon och Agnes höll på att dö!!! Bättre att ringa en gång för mycket.  Vill inte skrämmas men det var så otäckt, jag vill er bara väl.
    I onsdags var jag till läkaren för att få ett datum för snitt, det blev mycket frågetecken så i morgon ska de ringa igen. Hoppas på ett lite tidigare datum än vad jag fick i onsdags:) Grattis till er som har fått era älsklingar och grattis till er alla som känner att det är på g:) Jag har endel förvärkar men inget som jag tror betyder att det är på g. Har varit på Öland i helgen, det har varit så skönt med lite miljöombyte men nu säger kroppen i från ordentligt.
    Ni som har foglossning; har ni fått värk resp sömntabletter? i så fall vad?  

• Pluttan
    LillaGrynet skrev 2012-05-20 19:35:02 följande:
    Uddabus:! Ursäkta men om någon undrar nåt om bloggande och vill ha lite tips så vad gör det om det blir lite inlägg om det?! Nu överreagerar du lite kan jag tycka Lite mer allmänt snack än bara graviditets o bebis snack stör inte mig i vilket fall
    Kanske kan det väl vara så att Uddabus känner sig väldigt ledsen som hon reagerade så.
    Jag är inte heller så intresserad av bloggar så mycket. Men kan ju för den saken skull tycka att det dock är okey att prata lite om det i tråden.

Det är väl bara så att de flesta av oss här är höggravida och då blir man därmed också trötta och känslomässigt laddade.
  • Ensortsmamma

Gammelmamma: förlåt jag har ju helt glömt att fråga hur det gick för dig ? Blev du inte nöjd med ditt datum? Vilken läkare hade du? Kram