• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Lycka till

Inatt 01:48 är det nymåne! Sägs ju bli fler vattenavgångar vid fullmåne.. Man kan ju hoppas :)

• Annelie81

Men oj vad det händer grejer!!! Alltid någon som har åkt in när man kikar in här! Tycker att jag borde ligga bra till eftersom jag skall ha 5 juni men det skiter statistiken i ser jag ... Ha ha...här händer inget!
    Glad att vädret börjar bli bättre och man får vara ute och njuta..,2 arbetsdagar kvar...sen kan han få komma!!! Ha en bra dag alla! N

• Polarlantis
    Tesssi skrev 2012-05-20 05:04:07 följande:
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...
    Ojoj, spännande!" Håller alla tummarna för er och att det blir en liten idag!!!

EGO: var uppe sent och möblerade om så vi ska kunna få in barnsängen i sovrummet så det blir dagens aktivitet! Sover som en kratta och är konstant astrött, SUCK!

• Frökenfräken82

Spännande att läsa om vattenavgångar o slemproppar :) Hos mig är det dock lugnt som tidigare o inget tyder på att bebis är på väg... så nu sitter jag i bilen på väg till shoppingkaoset i Ullared :)
    Perfekt att shoppa loss lite till pyret o till vårt nya hus.

skattkistan.blogg.se

• Dancia
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...

Å vad roligt! Lycka till!
  • Lucian Caesar
    åh vad spännande!!!! lycka till!!

Tänkte bara tipsa er förstoppade om linfrö ifall ni inte redan testat det Glad
    Vid bägge av mina tidigare graviditeter har jag vart jätte förstoppad med hemorrojder som följd  Rynkar på näsan & vid denna graviditet så började jag käka linfrö varje morgon till flingorna & har inte haft några besvär..
    Äter iofs inga järntabletter denna graviditet då jag vill göra allt för att undvika just hemmorojderna, sagt till min bm att så länge mitt järnvärde håller sig bra så tänker jag inte käka dem Skrattande vid mina andra graviditeter har jag bara snällt käkat dem för att bm sa att man skulle börja äta järntabletter runt v.20.. kanske inte igenkligen hade behövt käka dem vid mina andra graviditeter heller men men..

Förresten ni andra som oxå har har/haft en del förvärkar blir ni illamående vid era förvärkar??
    Jag blir det ofta just under förvärkarna, jobbigt när det håller på i flera timmar bara...          
  • RocketQueen

Senaste dagarna har jag varit konstant trött och sovit runt 14 timmar per dygn, nu har jag dessutom svullnat upp så mycket att jag knappt kan böja fingrarna och till och med ansiktet är så svullet att det syns på mig nu. Hat ökat 2kg i vikt på tre dagar vilket jag antar är vätska. Nu börjar jag nästan bli lite nervös faktiskt, visst att det är normalt att svullna men så mycket på bara tre dagar känns inte helt bra. Speciellt inte eftersom jag hade spår av proteiner i urinen i onsdags... Blir det inte bättre ikväll får jag ringa min bm imorgon bitti...

• MissFörstånd

Spännande!!!
    zenoble skrev 2012-05-20 07:45:24 följande:
    Lycka till
    Inatt 01:48 är det nymåne! Sägs ju bli fler vattenavgångar vid fullmåne.. Man kan ju hoppas :)
    Hoppas hoppas!
    Annelie81 skrev 2012-05-20 08:56:00 följande:
    Men oj vad det händer grejer!!! Alltid någon som har åkt in när man kikar in här! Tycker att jag borde ligga bra till eftersom jag skall ha 5 juni men det skiter statistiken i ser jag ... Ha ha...här händer inget!
    Glad att vädret börjar bli bättre och man får vara ute och njuta..,2 arbetsdagar kvar...sen kan han få komma!!! Ha en bra dag alla! N
    Ja och jag har 9/6 och tänkte att kan det inte komma igång snart, men icke.

Idag ska vi iväg till ett lekland, dottern är bjuden på kalas. Jag kommer nog mest sitta still men man kan ju hoppas att nått kommer hända snart. 37+0 idag. Dottern föddes 37+2 så på tisdag är det längsta jag har varit gravid, ska jag gå över det eller inte?! JO det tror jag nog     

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Havsjungfrun
    Lycka till!
    zenoble skrev 2012-05-20 07:45:24 följande:
    Lycka till
    Hur menar du nu? Nymåne och fullmåne är ju inte samma sak, eller längtar du tills det blir fullmåne?