• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Havsjungfrun: oj ja det såg jag nu.. Inatt är det visst nymåne kanske bara är fullmåne som födslarna sägs öka? Kan ju hoppas på inatt med i så fall

• lycka 4

Fast när man är på förlossningen så vill dom ju att man rör på sig å inye ligger stilla

• Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-05-20 15:33:38 följande:
    Fast när man är på förlossningen så vill dom ju att man rör på sig å inye ligger stilla
    Men då är ju förlossningen redan igång så då både hjälper man bebisen på vägen ut samt ökar kroppens egen smärtlindring när man rör på sig...
  • Annelie81

Hörrni tjejer som bloggar....Har varit sugen länge men inte kommit igång. Nu har jag lite mer tid att sätt mig in i allt....men det finns ju många "blogg sidor" att välja mellan!!!! 
    Vilken rekommenderar ni och har ni något bra tips i allmänhet?  

• Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-05-20 17:25:26 följande:
    Hörrni tjejer som bloggar....Har varit sugen länge men inte kommit igång. Nu har jag lite mer tid att sätt mig in i allt....men det finns ju många "blogg sidor" att välja mellan!!!! 
    Vilken rekommenderar ni och har ni något bra tips i allmänhet?  
    Jag har nog testat dom flesta bloggportaler, gillar wordpress bäst men är nu tillbaka på blogg.se. Ska fixa en egen domän snart tänkte jag...
    www.sweetchilli.blogg.se - När kommer bebisen?
  • Annelie81

Sweet life - var in och kikade på din....den känns stilren, många jag tittat på är så plottriga...vill ha det snyggt.....
    Hur fixar man egen domän? 

• Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-05-20 17:37:38 följande:
    Sweet life - var in och kikade på din....den känns stilren, många jag tittat på är så plottriga...vill ha det snyggt.....
    Hur fixar man egen domän? 
    Då får man gå via ett webbhotell och betala en avgift varje år för att få ha sin egen .se adress t ex.

Ja, det där är en av de gratismallar som finns som man kan välja som gratismedlem på blogg.se. Jag tycker den är super och har hållt på och fixa egna förut, men nu orkar jag det inte längre. Det tar så lång tid att fixa egna designer!

Sen har jag inte alls samma frekvens på bloggandet som tidigare, så då känns det som att basmedlemskapet duger för mig..
    www.sweetchilli.blogg.se - När kommer bebisen?
  • NinnaBus

38 fulla veckor idag. 13 dagar kvar till BF...

Gnäll, gnäll, gnäll... 
    Fogarna värker så det går nästan inte att göra nåt alls.
    Gick inte mycket igår, men det lilla jag rörde mig gjorde att jag inte kunde gå upprätt på kvällen och var tvungen att hålla mig i saker för att ta mig från soffan till toan.
    Sover jättedåligt på nätterna. Värker så i fogarna att det är omöjligt att hitta ett läge där det gör mindre ont så det går att somna. Och lyckas jag somna vaknar jag snart av värken och måste ändra läge, vilket inte är det allra enklaste direkt...    
    Har ett konstant svagt illamående och ingen aptit. Gallan spökar så det är svårt att hitta saker att äta som inte gör det värre. 
    Är så trött på denna ständiga värk att jag bara vill grina.
    Hoppas på att bebis vill komma snart...

Enda positiva idag är att vi lyckades höra bebis hjärtljud med hjälp av sonens stetoskop. Det var mysigt...