• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

O det värsta avsökt är att jag ska föda barn inom 1-2 veckor...

Bara känner för att dra mig undan helt o bara får vara helt ifred från alla elaka människor...

• LillaGrynet

Hej tjejer: Ingen av er som köpt en Philips avent babyvakt på Gekås och vet vad priset var på den? Fick tips om den av en bekant som sa hon trodde hon gett ca 400 kr.. Men kan inte hitta den på nätet nånstans under 699-900kr.. Kan den verkligen vara Så mkt billigare på gekås...

• RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2012-05-20 21:45:47 följande:
    Hej tjejer: Ingen av er som köpt en Philips avent babyvakt på Gekås och vet vad priset var på den? Fick tips om den av en bekant som sa hon trodde hon gett ca 400 kr.. Men kan inte hitta den på nätet nånstans under 699-900kr.. Kan den verkligen vara Så mkt billigare på gekås...
    Vi köpte en annan på Gekås, vi visste inte riktigt om vi kommer att behöva en så vi köpte en billigare men jag har för mig att Aventen var riktigt billig där, minns inte hur mycket men jag reagerade på priset iaf. Överlag är det mycket som är löjligt billigt där. Jag köpte en annan grej där, en såndär dockningsstation till iPhone också från Philips för ett par hundra billigare än vad jag har sett den nån annanstans så det är nog inte omöjligt.
  • Ensortsmamma

Gammelmamma: honom har jag med haft, han är duktig men tyckte han mest ville "skynda" på samtalet då vi var där. Så himla jobbigt med måste vara för dig att behövs åka rullstol, lider med dig :( hoppas de hjälper dig imorgon så att du får ett nytt datum.

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-20 22:03:56 följande:
    Gammelmamma: honom har jag med haft, han är duktig men tyckte han mest ville "skynda" på samtalet då vi var där. Så himla jobbigt me
    d måste vara för dig att behövs åka rullstol, lider med dig :( hoppas de hjälper dig imorgon så att du får ett nytt d
  • gammelmamma
    LillaGrynet skrev 2012-05-20 21:13:30 följande:
    Gammelmamma: Jag ska absolut ringa imorgon till min BM.. Känns skumt och ringa förlossningen nu för klådan?! Sen har jag ju vatten i kroppen också men inga mängder om man jämför hur jag hade när jag vänta sonen.. Väntar en flicka nu enligt UL:)

Bra, då slipper jag vara orolig;)
    Ensortsmamma skrev 2012-05-20 22:03:56 följande:
    Gammelmamma: honom har jag med haft, han är duktig men tyckte han mest ville "skynda" på samtalet då vi var där. Så himla jobbigt med  måste vara för dig att behövs åka rullstol, lider med dig :( hoppas de hjälper dig imorgon så att du får ett nytt datum.

Ja man är väl extra känslig nu. Den andra läkaren jag hade sa att de normalt snittar 7-10 dagar innan men att de sedan tar hänsyn till hur jag mår. När Leijon sen gav mig 8 dagar innan kändes det som ett hån. JAg gick in på toa efter och grät. Han svarade väldigt stressad, forsherat och nonchalant på våra frågor. jag fick nya värk och sömntabletter och ett löftte om att få höra av mig igen om de inte hjälpte. På fredagen ringde jag min bm för att boka in en ny tid och be om en ny lapp för sterilisering och då brast det för mig. Hon känner mig ju väl, jag har haft henne med tre av mina fem graviditeter, så hon vet att jag inte gnäller i första taget, Håll alla tummar för mig i morgon:) Jag vill absolut tala om att jag vet att han är duktig men han passar inte mig
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-20 21:44:55 följande:
    O det värsta avsökt är att jag ska föda barn inom 1-2 veckor...

Bara känner för att dra mig undan helt o bara får vara helt ifred från alla elaka människor...
    Ush ja alla vill en inte väl det har man ju lärt sig under åren..ändå blir man såklart ledsen å besviken när folk sårar en eller snackar skit om en eller så...ibland är det bara avundsjuka som ligger bakom :P.
    Tyvär kommer man aldrig ifrån sånt helt det är väl så med människor bara..

Sen är man ju extra känslig nu som gravid man blir kanske extra ledsen å extra arg mot innan...svårt att bara vara lugn å harmonisk när det är yttre omständigheter som påverkar en men försök att stänga ute de där känslorna och människorna som inte är schyssta och fokusera på barnet som snart ska födas istället...
  • Ensortsmamma

Gammelmamma: tycker de är fult att de kan vara så nonchalanta, men tror än mer att manliga doktorer kan vara de då de inte har n aning om hur de är att vara gravid.
    Till mig har de ju gett ett datum men skulle de bli olidligt så va jag varmt välkommen att höra av mig så fick ja en tidigare tid. De kändes skönt att de värnar om att jag mår bra, de är ju trots allt Jag som ska föda.

Håller verkligen alla tummar för dig imorgon, skriv gärna sen hur de går, mitt minne är ju som sagt inte alls med!

• Tess1979

Jag lider också av värsta klådan under nattetid. Tre nätter i rad har jag rivit mig på armar och ben. Jag får se om jag ringer bm eller om jag står ut till på torsdag då jag har tid hos henne. Borde man inte ha klåda även dagtid om man skulle ha väldigt höga värden av gallsyra??

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-20 22:28:22 följande:
    Gammelmamma: tycker de är fult att de kan vara så nonchalanta, men tror än mer att manliga doktorer kan vara de då de inte har n aning om hur de är att vara gravid.
    Till mig har de ju gett ett datum men skulle de bli olidligt så va jag varmt välkommen att höra av mig så fick ja en tidigare tid. De kändes skönt att de värnar om att jag mår bra, de är ju trots allt Jag som ska föda.

Håller verkligen alla tummar för dig imorgon, skriv gärna sen hur de går, mitt minne är ju som sagt inte alls med!

Ja det är en hilma tur att att de är gulliga mot er som har haft det så tufft, mina bekymmer går ju inte jämföra med dina. Skulle du snittas? mitt minne är inte heller så bra;) Om jag inte skulle snittas hade det varit annorlunda. Tack för tummhållningen:) JAg meddelar mig i morgon;)