• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Leisa

Hej allihopa!

Jag har varit med och läst tråden från början, men är fruktansvärt dålig på att skriva själv. Får man hoppa in såhär mot slutet och vara med i gemenskapen?

Jag gick in i v 36 igår och har bf den 22/6. Detta är min tredje och jag lovar att det här är min sista. (Så sa jag iofs med andra dottern också)
    Har foglossning from hell och ryggont, svårt att sova, gått upp runt 20-25 kg nåt, vägrar ställa mig på vågen numer.
    Gick upp lika mycket med mina andra två, men har alltid lyckats gå ner allt inom ett år.

Känner mig väldigt ensam då jag bor nästan 80 mil bort från släkt och vänner, sambon jobbar och jag fick lov att sluta jobbet redan den 2: april då min arbetsmiljö inte var lämplig för gravida. MEn jag måste säga att det är underbart att gå in här och läsa om att jag inte är helt ensam i världen som mår så här.

Ska ringa bm imorgon och ev åka in och lämna prover, haft sån huvudvärk hela helgen och är lite orolig för havandeskapsförgiftning. Nån som har erfarenhet av det? Mitt blodtryck har alltid legat lågt och jag var på koll senast i tisdags, men har mer än 2 veckor kvar till nästa besök.

• Dancia

Leisa: Hej! Du är varmt välkommen att delta nu i slutet :).Förstår att det känns ensamt när släkt och vänner bor så långt bort, speciellt när man är gravid då man ibland har en tendens att känna sig ensammast i världen. Hoppas att allt ser bra ut hos BM imorgon och att du slipper havandeskapsförgiftning.

• zenoble

Jahapp då har kroppen lurats ytterligare en gång.. Fick grymt ont i ljumskarna och ryggen igår som övergick till regelbundna sd. Haft ont inatt och nu känner jag typ ingenting? Åh herregud klarar inte detta mer.. Suck och stön.

• Cataleya

Igår kväll hade jag rejäla värkar, mellan 22-01. Hujedemej så ont jag hade, de kom tätt, men jag tog en panodil och lite mat sedan avtog de. Blev helt ärligt jätte nervös. :D vaknar upp med sådan fruktansvärd halsbränna och känner ett tryck neråt och molvärk, men det är ingenting mot igår, men det finns där hela tiden. Har funderat på hur man ska känna skillnad på värkar, men det gör man!
    Men igår trodde jag verkligen det var på gång, sambon likaså, jag kved mig i sängen, men samtidigt lättad när det avtog, även att jag längtar efter henne, men blev alldeles för nervös. hehe =)
    Men jag har ju faktiskt 11 dagar kvar, och det är mitt första barn, varför skulle jag föda tidigare när de flesta går över med första barnet :D ? 

• Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-21 06:46:00 följande:
    Jahapp då har kroppen lurats ytterligare en gång.. Fick grymt ont i ljumskarna och ryggen igår som övergick till regelbundna sd. Haft ont inatt och nu känner jag typ ingenting? Åh herregud klarar inte detta mer.. Suck och stön.
    Kan det bero på fullmånen :P ? Hoppas det kommer i gång snart...
  • lycka 4

Whiii idag är det dags för tul =)

Shit det är bara 11 dagar kvar tills flytten å nu när det är sååå fint väder vill jag bara passa på att sitta ute på tomten juh .

dags att väcka mina prinsar .

• JennieJ

Är nu i vecka 38 med andra ord är lille Theodor fullgången och färdig utvecklad med alla organ osv och redo att möta världen på utsidan. Känns helt plötsligt väldigt overkligt men spännande. En resa som varit lång känns de nästan som att den just starta och man har inte fattat att nu är de faktiskt dax!! Skumt de där ; Lite statisk av graviditeten än så länge: jag har avklarat 260 dagar av 280 med andra ord 92,9% och de återstår enbart 20 dagar till beräknad förlossningsdatum ;) Fortfarande öppen 3 cm men inga värkar så kom igen nuuuu!! Så lille Theodor är de inte dax att ta å titta ut nu? Du har 2 syskon som tjatar och längtar och tjatar dagligen hur långt de är kvar. Även två föräldrar som går på nålar och bara väntar å väntar på tecken att du är på väg ut. Allt står klart och bara gapar med sin tomhet och du fattas ;) Så lille korven dax att komma ut

• Cataleya
    gizmolarson skrev 2012-05-21 07:13:24 följande:
    Är det så ? Jobbigt att man inte kan ha kontroll över detta. hehe.
    Jag har 5 vänner som har fått nu sedan början på maj, alla har fått för tidigt, mellan 1-3 veckor för tidigt, så jag måste hålla statistiken, så jag får nog snällt gå över  
    Grattis till ditt senaste söta lilla tillskottHjärta