• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    FiaA87 skrev 2012-05-25 10:28:34 följande:
    Nu har världens finaste lilla kille kommit till världen, efter 27 timmars Kämpande och två timmars sömn sen i onsdags! Men Guud vad lykliga Vi är! 3930 vägde han och är 51 cm lång:) det var det värsta och det bästa jag någonsin varit med om:) vattnet och Slemproppen gick på samma gång och 20 min efter det satte verkarna igång.. Lycka till nu alla ni som fortfarande väntar på era guld klimpar:)
    Grattis till er kille Baby!
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-05-25 10:41:07 följande:
    Är lite nyfiken på hur det känns när vattnet går? Mitt vatten har ju gått vid en värk inne på förlossningen vid bägge av mina tidigare förlossningar. Startat med värkar bägge gångerna & hade tyckt det vart häftigt om denna förlossning hade startat med vattenavgång så man får uppleva bägge sätten Skrattande
    Har hört att det knäpper till stämmer det? Hur mådde ni innan vattnet gick? Några som helst förvarningar el sa det bara splasch hahaha

Med första barnet gick vattnet när jag reste mig från toaletten och det var absolut inget knäppande. Mådde som vanligt men var trött och vilade hela kvällen i soffan efter arbetsdagen.

Sweet life skrev 2012-05-25 11:24:46 följande:
    Haha det här med sex är ett kapitel för sig. Vi har båda vääääldigt stor lust, men det är inte så kul just nu! Allt sex är likadant för det är bara en ställning som funkar.. Enformigt är bara förnamnet. Men, det blir väl bättre sen när krabaten är ute och man har läkt ordentligt..

Sambon skojade idag och sa att renovering av vardagsrum får bli hans sommarprojekt, för det blir ju ändå inget sex i sommare..
    Man får vara lite uppfinningsrik.  Förspelet kan ju varieras. Ett tips är att sängkanten är bra för då kommer maken åt bra Flört
  • LillaGrynet

Idag tänkte vi bege oss till Djurparken för att se om det kan ha nån verkan:-P Får ju gärna sätta igång.. Trots att jag är livrädd för det som komma skall.. Haha hade en jätte bra förlossning sist blev o blev igångsatt.. Så
    Vet inte vad som skrämmer mig.. Smärtan kanske

• Havsjungfrun
    nenne87 skrev 2012-05-26 08:17:44 följande:
    Värkarna har satt i gång. Dock oregelbundna. Men en fråga till er som haft vattenavgång innan. Kan det komma blod oxå? Å ljusrosa vätska? Ska i vilket Fall försöka hålla ut tills kl 12
    Lycka till!!!
  • Emma Stark
    nenne87 skrev 2012-05-26 06:51:23 följande:
    Hej tjejer. Vecka 38 idag(37+0) och vattnet gick nu på morgonen i sängen:) nu börjar det hända grejer, inga värkar än utan bara lite dov molvärk från och till.
    Slämproppen släppte igår och det roligaste va att min sambo säger igår kväll att jag skulle lägga kisskydd i sängen ifall att, vilket jag glömde å så går vattnet nu på morgonen i SÄNGEN, skulle vända mig om för att gå upp å kissa så bara rann det till å det blev varmt. 

Ska in på undersökning kl 12.00   
    Å va kul :) Jag går också in i vecka 38 (37+0) idag, men här händer det inte mycket =(
  • IdaElinLivia040611

Grattis Ninabus. Och spännande med ännu en vattenavgång.
    Hade regelbundna värkar igår eftermiddags i nån timme men sen blev det tvärlugnt så antar att liten nu börjat förbereda sig i alla fall. Går också in i vecka 38 på måndag.

Är inte nervös inför förlossning och smärta för det ska bli så jäkla skönt att kunna röra sig igen och ta på sig kläder och känna sig fin:) 

Hoppas på tidig juni bebis så man kan känna sig fin på stranden i augusti kanske Tungan ute .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Tre Flickor
    NinnaBus - Grattis vilken liten raring Glad Hjärta

nenne87 - Vad spännande hoppas att värkarna kommer igång regelbundet snart och lycka till Glad 

Här har det äntligen börjat hända saker. Jag ligger och klockar på http://www.varktimer.se/ och inväntar mer regelbundna värkar. Just nu är det 5-10 minuter mellan, de pågår 60-90 sek och de är fullt hanterbara med hjälp av andningen. Jag har hört att tredje barnet kan vara lite klurigt så jag hoppas att det inte är falsklarm.
    4 dagar kvar till BF. 
  • zenoble

Grattis ni som fått! :)

Lycka till tre flickor låter ju verkligen som de är på riktigt! Åkte precis hem från bb så det behövs lite folk där.