• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-05-26 10:51:10 följande:
    Grattis ni som fått! :)
    Lycka till tre flickor låter ju verkligen som de är på riktigt! Åkte precis hem från bb så det behövs lite folk där.

Tack, nu är det 5-6 minuter mellan så dags att ringa in och förvarna tror jag. Hoppas på ledigt familjerum på BB om jag inte får gå hem på tidig hemgång Glad Skönt att du fått åka hem nu, passa på och njuuuuut Hjärta
  • zenoble

Ja det finns ledigt nu i alla fall så det är nog inga problem. Håller tummarna nu hoppas allt går bra! Kram.

• LillSnurr82
    Tre Flickor skrev 2012-05-26 10:28:33 följande:
    NinnaBus - Grattis vilken liten raring   nenne87 - Vad spännande hoppas att värkarna kommer igång regelbundet snart och lycka till   Här har det äntligen börjat hända saker. Jag ligger och klockar på www.varktimer.se/ och inväntar mer regelbundna värkar. Just nu är det 5-10 minuter mellan, de pågår 60-90 sek och de är fullt hanterbara med hjälp av andningen. Jag har hört att tredje barnet kan vara lite klurigt så jag hoppas att det inte är falsklarm. 4 dagar kvar till BF. 

Spännande, låter ju verkligen som att det är på G nu. :) härligt! Går oxå in i vecka 38 på måndag. Men här är tok lugn förutom att magen är hård som sten typ konstant.. Kanske ett tecken på att det snart är på gång i alla fall *hoppas kan man ju*
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Polarlantis

Grattis till er som fått och SPÄNNANDE med er som är på G! Håller alla tummar för er!

Lite mer slem och bitar av proppen kommer nu iaf...barnvagnen snart avdammad och färdigtvättad så nu är det bara huset som ska städas så är jag REDO! Men det är ju låååångt kvar enl plan... 

• Dancia

Nenne87: å vad roligt! Vattnet kan vara lite rosafärgat och lite blod är helt normalt men kommer det mycket färskt blod så ska man in direkt. Ring och fråga om du känner dig osäker :). Snart blir det bebis för dig iaf, lycka till!!! :D

• Emma Stark

Det är väl om vattnet är grumligt/grönt/ som man ska ringa direkt för då har bebis bajsat i fostervattnet vilket tyder på syrebrist... Om jag inte minns helt fel.. Men svagt rosafärgat är helt normalt :)

• Dancia

Tre flickor: håller tummarna för att det är på riktigt nu men det verkar ju så när värkarna kommer tätare nu :). Lycka till! :)

• Dancia
    Emma Stark skrev 2012-05-26 11:30:49 följande:
    Det är väl om vattnet är grumligt/grönt/ som man ska ringa direkt för då har bebis bajsat i fostervattnet vilket tyder på syrebrist... Om jag inte minns helt fel.. Men svagt rosafärgat är helt normalt :)

Precis, grönt fostervatten är ett tecken på stressat barn och då vill de ha noga övervakning på barnet och hur det mår. Mitt fostervatten var grönfärgat när jag skulle få andra barnet men då var jag redan inne på förlossningen när de tog vattnet så jag behövde inte tänka på det :).
  • Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-05-26 09:28:44 följande:
    Idag tänkte vi bege oss till Djurparken för att se om det kan ha nån verkan:-P Får ju gärna sätta igång.. Trots att jag är livrädd för det som komma skall.. Haha hade en jätte bra förlossning sist blev o blev igångsatt.. Så
    Vet inte vad som skrämmer mig.. Smärtan kanske
    Känner likadant vill ha bebis och att allt ska vara över men jag vill inte in å föda...:P.
  • fyrklöver81

Denna tråd är ju förbaskat spännande just nu! 

Grattis till bebisar och spännande med alla som håller på med värkarbete och grejer!

Själv är det ju bf 29/6 s¨hoppas vi är en liten skar kvar till dess! =)

Har precis plockat hallonblad som jag ska torka och göra te av, tillsammans med lite mynta hoppas jag det ska gå och dricka.

Lycka till alla!!!!