• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    JennieJ skrev 2012-05-26 15:57:26 följande:
    Får jag fråga en nyfiken fråga? Och de är hur mycket har ni alla ökat i vikt? Själv har vägde jag mig i onsdags och har ökat från 64 kilo till 99 kilo så "underbara" 35 kilo extra på kroppen :/ kan lova de känns i lederna nu när de är så varmt
    Oj vilken tur att du var normalviktig innan då :).

Jag har "bara" gått upp 7 kg flera av de kilona har satt sig efter v 30 innan dess hade jag kanske bara gått upp 3 kg.
    Men jag var kraftigt överviktig redan innan så det är ren tur att jag inte gått upp mer...min BM sa att jag inte bör gå upp mer än 6 kg pga mitt bmi men det har jag ju sprängt nu :P.

Men ja snart ska ju bebisarna ut iaf...Vissa går ju ner 10 kg direkt på förlossningen sen när de ammar rasar kilona vi får hoppas att det blir så för oss me ;). Jag skulle VERKLIGEN behöva gå ner i vikt för det känns tungt att gå nu och ska man kånka på ett barn så blir det ju ännu mer vikt :P.
  • Tesssi
    JennieJ: Den slutliga viktuppgången för mig blev nog ca 13-14kg tror jag. Har ingen våg hemma, men det vore kul att väga sig nu, en vecka efter förlossningen o se hur mycket jag tappat.

Här är förresten vårt underverk Algot. Hjärta

• LillaGrynet

RocketQueen: vilket bra tips med klänningarna.. Vilka färger har du?:) Verkar jätte smidig å sval...

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-05-26 16:28:48 följande:
    En sak till! Ni som fött barn, tidigare eller nu, man läser mycket att kroppen liksom rensar sig själv innan en förlossning och att det är vanligt att man är dålig i magen innan det startat. Har ni några erfarenheter utav det? Har varit jättedålig i magen hela dagen och kan ju inte låta bli att börja hoppas. Jag som inte skulle leta tecken och bli besviken...

Jag var det hela morgonen i torsdags när värkarna hade börjat, sprang flera gånger på toa.. Klart man måste hoppas lite
  • gizmolarson

Vågen stannade på 98 denna gång för mig.. Så ca 30-35 kilo ska väl bort igen ca 20 kvar.... men har gått upp med dom andra två oxå men inte sååå här mycket..

• Uddabus

Jag slutade väga mig för ett tag sen så jag vet inte.. Men mellan 15-20 kg kanske... Har fortfarande inte köpt mammakläder o använder mina o sambons :)