• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mycketsaft

Grattis till alla små!
    Visst var det någon som hade tips på akupressurpunkter? Orkar inte läsa igenom halva tråden för att hitta så om någon minns och hade nån länk eller bild att skicka vore jag väldigt tacksam :)

• LillSnurr82

Har inte heller packat bb väskan men det gör jag nog när jag känner att det är dax att åka in till förlossningen.

Köpte blöjor storlek 1 i dag :) dom är så pytte små och söta :)

• Stumpilumpan
    Dancia skrev 2012-05-25 16:37:42 följande:
    Skönt för er där pappan får stanna kvar :). Jag är ganska säker på att jag kommer få dela rum med andra nyförlösta mammor och mannen åka hem efter förlossningen tyvärr eftersom de inte har någon egenvårdsavdelning just nu i Helsingborg och egenrummen på BB går i första hand till snittade mammor. Så när det är trångt vilket jag hört att det är hela våren/sommaren så får man dela rum på BB, det är till och med vissa som har fått ligga på gynavdelningen när BB varit proppfullt :-/

Tycker det är hemskt att dom lagt ner egenvårdsrummen/patienthotellet. Kul att du också är från hbg :)
  • Dancia
    Stumpilumpan skrev 2012-05-25 20:33:58 följande:
    Tycker det är hemskt att dom lagt ner egenvårdsrummen/patienthotellet. Kul att du också är från hbg :)

Ja jag förstår inte varför de inte har kvar det temporära som de hade utanför ett tag, men det är väl pengarna som styr. Jag bor en bit bort, men Helsingborgs förlossning är närmsts det är där jag ska föda :). Är du från Hbg?
  • bebisgalen
    Stumpilumpan skrev 2012-05-25 20:33:58 följande:

Jag fråga Eva om det Emelie och hon sa att det är pga av ekonomin. :(

Så det får bli Lund denna gången oxå. 
  • MissFörstånd

Jag och två tjejkompisar från vår gamla föräldragrupp var ute på restaurang ikväll och bara hade det mysigt! Energiboost till tusen verkligen och jag känner mig riktigt glad! Lite egentid med goda vänner behövdes verkligen! Sitter ute på altanen i bara morgonrock och det är varmt fortfarande! Myyser!

• Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-05-25 23:08:40 följande:
    Jag och två tjejkompisar från vår gamla föräldragrupp var ute på restaurang ikväll och bara hade det mysigt! Energiboost till tusen verkligen och jag känner mig riktigt glad! Lite egentid med goda vänner behövdes verkligen! Sitter ute på altanen i bara morgonrock och det är varmt fortfarande! Myyser!
    Härligt :).