• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Men oj vad det händer grejer! Är det nån som inte har fött än höll jag på att säga Är jag den enda som inte känner av några tecken? Magen har sjunkit extremt mycket och den känns nästan lägre från dag till dag men i övrigt inget tecken på att nåt är på gång.

• IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-05-26 12:44:34 följande:
    Men oj vad det händer grejer! Är det nån som inte har fött än höll jag på att säga Är jag den enda som inte känner av några tecken? Magen har sjunkit extremt mycket och den känns nästan lägre från dag till dag men i övrigt inget tecken på att nåt är på gång.
    Jag känner inte heller överdrivet mycket. Men har samma som du, magen har om möjligt sjunkit ännu mer. Ser det som ett tecken på att det är dags snart.

Packade i alla fall precis min BB väska. Eller i alla fall delar av den. Toalett grejjer får jag fixa när det drar igång för det använder jag ju nu. Och blöjor får inskaffas. Annars var det lite kläder, nappar, en filt och amnings bh och linnen till mig och egna bindor. Måste ha en till väska för toa grejjerna så där får jag trycka ner mjuka byxor och en luvtröja tänkte jag.
    Mobil plånbok och alla papper har jag i handväskan. Just det amnings inlägg ska jag också stoppa ner:) Tror det var allt.
    Man kanske borde köpa på sig lite tidningar och ha en laddare till telefonen redo.
    men nu kommer jag ju på en massa mer saker. Äh jag skriver en lista så får jag plocka ner det medans jag klockar värkar Glad . Jiipppii snart kommer bebis.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Annelie81

Jag känner inget heller....
    Men jag är REDO...allt är klart! så han får gärna dyka upp när som helst 10 dagar kvar.... 

• Polarlantis

26 dagar kvar, länge jämfört med er andra! Men jag är också redo...nästan. Bara BB-väskan kvar och intruktion om mat till vovvarna så kan den komma! Har ngn skum idé om att jag tror den kommer efter helgen..men vi får väl se. Kommer väl gå över tiden som "alla" förstagångare ändå...men lever på hoppet!
    Ett himla ilande i bäckenet och små bitar av slemproppen släpper hela tiden nu. Lite molvärk av och till...Är mest lycklig för att jag sovit liiiite bättre i natt så jag faktiskt orkat göra något idag, samt att det är något svalare. Men sova eftermiddag var också såååå skönt! Glad

Mest nojjig nu för att det ska vara ngt fel på den lille när den kommer ut...samt att jag aldig ska bli av med som här milioner kilona som jag gått upp, pust! 2,5 kg upp på två dagar, hur kul är det liksom? BLÄ!

• JennieJ

Får jag fråga en nyfiken fråga? Och de är hur mycket har ni alla ökat i vikt? Själv har vägde jag mig i onsdags och har ökat från 64 kilo till 99 kilo så "underbara" 35 kilo extra på kroppen :/ kan lova de känns i lederna nu när de är så varmt

• LillaGrynet

Har ökat 14-15 kg i vikt sist jag vägde mig.. Men nu har jag samlat på mig sjukt mkt vatten dem senaste dagarna...:-/

• mycketsaft

Har gått upp 7 kg sen start. Med första barnet tror jag det blev 9 kg från utgångsvikt men sammanlagt 11 kg om man räknade med viktnedgången första månaderna.

• JennieJ
    LillaGrynet skrev 2012-05-26 16:02:41 följande:
    Har ökat 14-15 kg i vikt sist jag vägde mig.. Men nu har jag samlat på mig sjukt mkt vatten dem senaste dagarna...:-/

Ganska normalt med andra ord :) hoppas du inte har allt för ont i kroppen tack vare vattnet? Själv tror jag de är just vattnet som gjort att jag ökat så pass mycket
  • JennieJ
    mycketsaft skrev 2012-05-26 16:05:17 följande:
    Har gått upp 7 kg sen start. Med första barnet tror jag det blev 9 kg från utgångsvikt men sammanlagt 11 kg om man räknade med viktnedgången första månaderna.

Avundsjuk!!
  • mycketsaft
    fyrklöver81 skrev 2012-05-26 11:58:24 följande:
    Denna tråd är ju förbaskat spännande just nu! 

Grattis till bebisar och spännande med alla som håller på med värkarbete och grejer!

Själv är det ju bf 29/6 s¨hoppas vi är en liten skar kvar till dess! =)

Har precis plockat hallonblad som jag ska torka och göra te av, tillsammans med lite mynta hoppas jag det ska gå och dricka.

Lycka till alla!!!! 

Ska nog prova ha i lite mynta, har jättesvårt för att dricka mitt hallonbladste, tack för tipset ;)