• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mycketsaft
    JennieJ skrev 2012-05-26 16:06:16 följande:

Avundsjuk!!

Jag har inte samlat på mej någon vätska så jag tror att det har mycket med det att göra, sen har jag inte haft någon vidare matlust under graviditeten så jag har inte ätit så mycket heller.
  • JennieJ
    mycketsaft skrev 2012-05-26 16:07:58 följande:
    Jag har inte samlat på mej någon vätska så jag tror att det har mycket med det att göra, sen har jag inte haft någon vidare matlust under graviditeten så jag har inte ätit så mycket heller.

Okej :) jobbigt med detta med matlusten! Själv har jag ett jätte stort behov av mat dok får jag inte äta allt jag vill längre då jag fick veta för 4 veckor sedan att jag har dragit på mig graviditets diabetes
  • LillaGrynet

JennieJ: jag tror mer på att jag ligger på en ökning på 18-19 kg nu.. Hade en del extra sen innan också om man ser till min längd.. Nu räknar jag viktuppgång sen inskrivning å vet att jag gick upp en del till inskrivning

• mycketsaft

En liten fråga, färdknäppen, måste man tycka att det är skönt för att oxytocinet ska avsöndras? Samma med massage av bröstvårtorna? Tänkte bara, spelar det någon roll om det bara gör ont eller om det är skönt?

• JennieJ
    LillaGrynet skrev 2012-05-26 16:13:34 följande:
    JennieJ: jag tror mer på att jag ligger på en ökning på 18-19 kg nu.. Hade en del extra sen innan också om man ser till min längd.. Nu räknar jag viktuppgång sen inskrivning å vet att jag gick upp en del till inskrivning

Egentligen bör man inte tänka på detta med vikt å allt när man är gravid men då de är mitt 3e barn och jag ökat massor med dom andra 2 (31 kilo och 39 kilo) så vet man hur svårt de är att tappa efter. Har aldrig kommit ner på mina 55 kilo jag vägde innan första barnet
  • RocketQueen

JennieJ: Jag har gått upp runt 20kg. Skulle gissa på att runt 7-8 utav dom bara är vätska om man ser hur svullen jag är och hur fort kilona har kommit nu i slutet. Hade runt 5kg övervikt innan så jag tänker att det är runt 30 kg jag måste ge ner sen. Ångest... Hoppas att det är mycket vätska som sköter sig själv :-/

Här är ett tips till alla som tycker att det är varmt! Jag har köpt såna här www.hm.com/se/product/00523

• RocketQueen

Kul, halva inlägget försvann... Det jag skulle säga var att tunikan är jättesval och skön och man kan ha den hela sommaren eftersom det inte är mammakläder. Hut skön som helst nu i värmen, leggins till och man är färdigklädd

• lycka 4

Jag har gått upp 8 kilo vilket är helt otroligt, jag har gått upp mer med dom andra tre. Barn 1 30 kilo å dom andra två mellan 22 till 25 kilo.

• RocketQueen

En sak till! Ni som fött barn, tidigare eller nu, man läser mycket att kroppen liksom rensar sig själv innan en förlossning och att det är vanligt att man är dålig i magen innan det startat. Har ni några erfarenheter utav det? Har varit jättedålig i magen hela dagen och kan ju inte låta bli att börja hoppas. Jag som inte skulle leta tecken och bli besviken...