• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Klart att det är mys att vara mammaledig... Längtar faktiskt tills lilleman kommer ut... Att få mysa med alla mina pojkar :)

• RocketQueen

Jag blir också irriterad på alla kommentarer. Det som stör mig mest är när folk tar flr givet att bara för att det var på ett visst sätt för dom så MÅSTE det ju funka likadant för alla andra. Blir också sjukt trött på att alltid få höra "passa nu på att vila" Jag har varit sjukskriven i tre månader, jag gör inget annat än vilar! Jag skulle göra vad som helst för att kunna hitta på roliga saker!

• LillSnurr82

Tror inte på att om man vilar nu skulle man orka mer sen.. Jag blir i alla fall slöare ju mer jag vilar.. Bättre att hålla tempot uppe i den mån man klarar av..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Ensortsmamma

Jaha, då var vi båda hemkomma ifrån vårdcentralen jag hade inte vad de kunde se nu iaf något påbörjad till halsfluss , men sambon däremot hade så höga värden att de ville lägga in honom :s men han valde att försöka ta tabletterna hemma och hoppas att de blir bättre. Men nu när man tänker efter så hade de kanske vart bäst för mig och bebis om han blivit inlagd, mindre risk att vi blir smittade. Åh jag vill verkligen inte få det. Så nu är han sjukskriven minst en vecka. Och läkarn sa till honom att vi får hoppas att bebis stannar längre ( hon visste inte att vi ska bli igångsatta) för de kommer bli jobbigt för dig med en förlossning. Phua.. Jag behöver verkligen min sambo, klarar inte de utan honom!

• Baby1112

Folk har en förmåga att tycka mycket. Får väldigt många kommentarer om hur jobbigt det kommer att bli med två barn när det bara skiljer 13 mån på dem.

Men den mest störande kommentaren står svärmor för... Till min dotter säger hon då "att nu får du ju sluta vara så mammig, snart har ju mamma en ny bebis i knät"!!!
    Tur för henne att min dotter inte fattar ett dugg av vad folk säger...
    Men hur kan man säga en sån sak? Som att den nya bebisen skulle ta all plats och att jag automatiskt inte har tid eller plats för min dotter?! Blev sur och snäste att jag har ett stort knä där alla får plats...

• Dancia

Har precis fått min första omgång med järndropp. Fy vad det kostade pengar! De injektionerna som jag köpte nu kommer räcka till 3 omgångar. Jag ska få en ny omgång på torsdag, och sen en på måndag antagligen. Sen vill de se när jag föder, dröjjer det ett par veckor till efter det så måste jag kanske köpa mer. Men men, ska jag kunna sitta/stå och gå nånting och inte må så här dåligt så måste jag. Nu hoppas man bara ännu mer på att bebis kommer tidigare. Nästa vecka hade varit perfekt :).

• AAEV
    Baby1112 skrev 2012-05-28 13:24:15 följande:
    Folk har en förmåga att tycka mycket. Får väldigt många kommentarer om hur jobbigt det kommer att bli med två barn när det bara skiljer 13 mån på dem.

Men den mest störande kommentaren står svärmor för... Till min dotter säger hon då "att nu får du ju sluta vara så mammig, snart har ju mamma en ny bebis i knät"!!!
    Tur för henne att min dotter inte fattar ett dugg av vad folk säger...
    Men hur kan man säga en sån sak? Som att den nya bebisen skulle ta all plats och att jag automatiskt inte har tid eller plats för min dotter?! Blev sur och snäste att jag har ett stort knä där alla får plats...
    Vi kommer ju ha 3.5 år mellan yngsta och äldsta (3 barn) och får höra hela tiden om hur jobbigt det kommer bli. Vi har 13 månader mellan de första två så vi känner att det här ska bli rena semestern  
    Tror folk att vi hade satt tre barn till världen om vi inte velat?  
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • RocketQueen
    LillSnurr82 skrev 2012-05-28 13:00:56 följande:
    Tror inte på att om man vilar nu skulle man orka mer sen.. Jag blir i alla fall slöare ju mer jag vilar.. Bättre att hålla tempot uppe i den mån man klarar av..
    Det tror jag också, om inte annat så mår man garanterat bättre mentalt om man känner att man gör vad man kan. Tänk om det hade varit så enkelt att man kan kunde lagra sömn och energi, allt hade varit mycket lättare då
  • PojkarnasMamma85

Har fått en väldigt märklig känsla i kroppen nu om att det faktiskt är på g på riktigt nu! Fick springa till toaletten och göra nr 2 och sen dess har molvärken kommit och ökat kraftigt och det känns annorlunda. Känns annorlunda i magen och i ryggen känns det mer spänt och ihållande eller hur jag ska uttrycka mig. Ja, allt känns lite kraftigare och stabilare typ. Håller tummarna nu att kroppen inte luras!!

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-28 13:00:56 följande:
    Nej, fast det är lättare om man är utvilad till förlossningen eftersom den i sig tar så mycket energi.
    Ensortsmamma skrev 2012-05-28 13:02:21 följande:
    Jaha, då var vi båda hemkomma ifrån vårdcentralen jag hade inte vad de kunde se nu iaf något påbörjad till halsfluss , men sambon däremot hade så höga värden att de ville lägga in honom :s men han valde att försöka ta tabletterna hemma och hoppas att de blir bättre. Men nu när man tänker efter så hade de kanske vart bäst för mig och bebis om han blivit inlagd, mindre risk att vi blir smittade. Åh jag vill verkligen inte få det. Så nu är han sjukskriven minst en vecka. Och läkarn sa till honom att vi får hoppas att bebis stannar längre ( hon visste inte att vi ska bli igångsatta) för de kommer bli jobbigt för dig med en förlossning. Phua.. Jag behöver verkligen min sambo, klarar inte de utan honom!
    Oj, är han så dålig! Bra att han blivit medicinerad i alla fall så får du hålla koll på ev. symptom på dig och i så fall söka igen. Var noga med att ha olika glas, inga pussar o.s.v. så håller vi tummarna för att du klarar dig!