• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-28 17:07:24 följande:
    Jo klart förlossningen tar energi. Men tror ändå inte att det hjälper att ligga på soffan typ tre veckor innan förlossningen och då vara mer utvilad än om man lever så normalt som man klarar av fram till förlossningen. Så jag menar..
    Det håller jag helt med om.
    Dancia skrev 2012-05-28 18:41:12 följande:

Jo det är med i högkostnadsskyddet, men min lista låg på 0 idag så jag har ju ända upp till 2400 kr som ska betalas innan det gäller. Blev nästan en tusenlapp idag och blir väl detsamma nästa vecka. Ja Usch ja, jag har också lagt en hel del pengar på de där lergigan tabletterna genom hela graviditeten, och en massa panodil och tabletter mot magkatarr, penicillin ja...listan kan bli lång :P. Men det är ju tur att detta går på högkostnadsskyddet iaf.
    Det kostar att ligga på topp...
  • Bumman79
    Vecka 38 går jag in i idag då...shit det närmar sig...det är ju nu bebisen räknas som fullgången eller hur? :)
  • gammelmamma

Jag vill egentligen bara titta in och önska er alla lycka till. Nu är det inte långt kvar. Ett litet tips till er som ska göra snitt för första gången; ni vet det säkert redan men ett inköp på en mjuk gördel är jätteskönt att ha.
    Minimundus.se är tips på en butik som säljer skitfula men jättesköna BH ar att sova i. Kostar bara typ en knapp hundralapp.
    Och ja till alla olyckskorpar, man får inte sova så mycket, men hellre sömnlöshet pga bebis utanför magen än sömnlöshet pga bebis i magen;) 

• stjärnfrukt

Här hemma känns det i magen PRECIS som det gjorde den dagen förlossningen startade förra gången! 
    Så nu är det spännande o se hur det utvecklas...haft en lite underlig känsla idag så jag har packat allt det viktiga i bb-väskan, lagt plastskyddslakan i sängen och så :)
    Jag blir inte alls besviken om det inte  händer någon nu ikväll/morgon för det är sååå mysigt att känna igen dessa känslor...innan det gör för ont Flört 

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2012-05-28 21:13:46 följande:
    Här hemma känns det i magen PRECIS som det gjorde den dagen förlossningen startade förra gången! 
    Så nu är det spännande o se hur det utvecklas...haft en lite underlig känsla idag så jag har packat allt det viktiga i bb-väskan, lagt plastskyddslakan i sängen och så :)
    Jag blir inte alls besviken om det inte  händer någon nu ikväll/morgon för det är sååå mysigt att känna igen dessa känslor...innan det gör för ont Flört 
    Håller tummarna! Lycka till!!!
  • Havsjungfrun

Vår bebis har varit ovanligt lugn i magen idag. Den rör sig absolut men inga sådana där toksprång. (Nu protesterar den för det genom att försöka trycka ut rumpan genom min navel). Funderar på om den gör sig startberedd...

• UnderbaraPojke

Hmm nu är jag fundersam .... 
    Jag har aldrig direkt haft sammandragningar ... egentligen bara när jag varit aktiv.
    Idag har VÄLDIGT mkt av slemproppen gått samt regelbundna sd utan att jag varit aktiv. Samt sprungit och gjort tvåan nog 4 ggr idag...
    I samband med detta mår jag lite illa .... Känner mig väldigt konstig, trött ...

Kan detta vara tecken på ngt ? Ska man klocka sd fast dem inte gör så ont ? Dem spänner rejält men inte ont - ont om ni förstår ?

Har bf 8 juni dvs 11 dagar kvar.