• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-27 21:02:11 följande:
    Detta händer bara inte! Sambon ligger i över 40 graders feber och troligtvis halsfluss, och jag ligger i soffan men vad jag hoppas vid Gud bara är jävligt starka förvärkar! Jag vill bara gråta just nu, snälla bebis STANNA! Om inte annat så är det lagom att jag blir sjuk lagom tills du ska ut den 14 :(

usch usch, hoppas ni kan få medicin och bli friska:) Jag berättade att de skulle hålla ett rum ledigt på förlossningen den 14 e:)
  • Elvis Mamma

Senaste dagarna har de kommit hugg då å då i magen och underlivet, svårt att förklara men så man liksom nästan tappar luften å får stå helt stilla å bara andas, är detta nån form av förvärkar? Nån som vet? Kommer inte ihåg från första barnet då det är 6 år sedan och magen blir ju inte hård utan det är smärta bara under typ 30 sek-2 min

• Bumman79

Igår hade jag en molande smärta i nedre delen av magen samtidigt som det gjorde ont i ryggslutet under stora delen av dagen...inte skönt alls...fick svårt att koncentrera mig på annat (satt å käkade på restaurang tex det förstörde ju lite :P.) Men idag har jag inte alls haft lika mycket smärta lite i ryggslutet några ggr bara.
    Är det förvärkar?

• lycka 4
    Bumman79 skrev 2012-05-27 23:14:14 följande:
    Igår hade jag en molande smärta i nedre delen av magen samtidigt som det gjorde ont i ryggslutet under stora delen av dagen...inte skönt alls...fick svårt att koncentrera mig på annat (satt å käkade på restaurang tex det förstörde ju lite :P.) Men idag har jag inte alls haft lika mycket smärta lite i ryggslutet några ggr bara.
    Är det förvärkar?
    Ja det skulle jag säga va förvärkar, riktiga värkar sitter koncentrerat på samma ställen. Med min etta satt mina riktiga värkar nästan bara i ryggen.
  • lycka 4
    Elvis Mamma skrev 2012-05-27 22:48:09 följande:
    Senaste dagarna har de kommit hugg då å då i magen och underlivet, svårt att förklara men så man liksom nästan tappar luften å får stå helt stilla å bara andas, är detta nån form av förvärkar? Nån som vet? Kommer inte ihåg från första barnet då det är 6 år sedan och magen blir ju inte hård utan det är smärta bara under typ 30 sek-2 min
    Jag har sån smärta när hon rör sig i magen , sen när hon borrar med huvudet  ajaja
  • Bumman79

Fan vad taskigt när folk ska lägga såna elaka kommentarer om hur folk ser ut....jag har själv blivit lite irriterad på att folk stirrar på mig när jag visar mig ute..som att de aldrig sett någon gravidmage förr.
    Ett par höll på att tappa ögonen å vände sig om efter mig.

Min kille märker oxå att folk glor på mig men säger att jag ska skita i det. De som känner igen mig å börjar prata frågar alltid när det är dags å blir chockade när man säger att det är 3 v kvar Å HERREGUD säger de då...de hade väl trott att jag redan gått 2 v på övertid. (Kunder från jobbet osv.) Å många frågar hur många bebisar det ligger därinne :P.

En lite rolig grej när jag var å handlade i mataffären var att en unge stirrade på mig häromdagen å pekade å sa:titta...å pappan tittade generat på mig...sen sa hon: hon ska nog ha en bebis snart...jaa sa han å gick snabbt iväg å jag bara tittade mot dem å skrattade...:P. Ungar säger ju som det är men när vuxna stirrar och man inte vet riktigt vad de tänker då blir man ju lite fundersam....

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-05-27 23:17:36 följande:
    Jag har sån smärta när hon rör sig i magen , sen när hon borrar med huvudet  ajaja
    Jag tycker ibland att det hugger till i underlivet ibland å även i blåsan...