• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Alltså man går inte ner i vikt av att vara gravid...

Blir oxå sååå trött.. Du måste lära dig säga ifrån...

Vad säger din bm? För min säger alltid att jag är sååå fin o att jag bara har lite mage...

Så jag väljer att tro på henne eftersom hon ser magar varje dag... O sen ska man bara ta åt sig dem fina orden o komplimangerna...

• Annelie81

Grattis Elskling!!!!! Antar att du var öppen rejält när du väl åkte in eftersom du haft förvärkar så länge?

• Havsjungfrun

Elskling123: Grattis till er tjej Baby! Hoppas att allt gått bra!

Stjärnfrukt: Gud vad arg jag blir när jag läser om din dag Skrikandes, vilka skitstövlar!!! Vad sa din sambo måste jag fråga? Hoppas verkligen att du kan glömma dessa idioters kommentarer och känna dig vacker för dig och din bebis skull {#emotions_dlg.flower}. Kram 

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-27 11:40:10 följande:
    När vi ända har ämnet tarmtömning uppe på tal...måste man vara lös i magen eller räknas det som tömning även om det är normalt i konsistensen men kommer mycket och ofta?!
    På mig har det varit löst och först när värkarna har börjat så smått.
  • Ensortsmamma

Detta händer bara inte! Sambon ligger i över 40 graders feber och troligtvis halsfluss, och jag ligger i soffan men vad jag hoppas vid Gud bara är jävligt starka förvärkar! Jag vill bara gråta just nu, snälla bebis STANNA! Om inte annat så är det lagom att jag blir sjuk lagom tills du ska ut den 14 :(

• Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-27 21:02:11 följande:
    Detta händer bara inte! Sambon ligger i över 40 graders feber och troligtvis halsfluss, och jag ligger i soffan men vad jag hoppas vid Gud bara är jävligt starka förvärkar! Jag vill bara gråta just nu, snälla bebis STANNA! Om inte annat så är det lagom att jag blir sjuk lagom tills du ska ut den 14 :(
    Åk till doktorn båda två imprgon så att ni kan kolla er och få behandling direkt, man brukar bli frisk fort när man väl blir behandlad för halsfluss. Ni ska allt hinna bli friska tills 14:e! Lycka till!
  • lycka 4

Åhhh grattis elskling , tänk jag kände det på mig :)

• Emma Stark
    stjärnfrukt skrev 2012-05-27 19:12:42 följande:
    Nää fy vad jag har gråtit, ni vet ju att jag skrivit förut om taskiga kommentarer från min omgivning. Idag hände det igen när vi åkte o träffade släkt på min sambos sida. Direkt när jag kommer in i rummet där alla sitter får jag höra:
    "men gud vad stor du är! Du måste ha det jätte tungt nu" osv ni vet det gamla vanliga, men sen säger dem:
    "ja du ser så rolig ut nu för du har ju verkligen lagt på dig massa om höfterna o hela sidan och BAKEN! "
    "Du ser riktigt rund ut! hela du "
    "Du får ursäkta att vi skrattar åt dig men du ser ju så rolig ut!"
    "Ingen som har en kamera så vi kan ta kort"

m.m och alla bara skrattade och jag stod där (& hade gjort mig fin...) och kände mig som världens freak och viste inte alls var jag skulle ta vägen... kan säga att jag inte fick i mig något morsdagfika och att jag faktiskt gick in på toa & torkade några tårar..... här hemma har jag däremot gråtit jättemkt. Jag har inte själv tänkt på att jag har blivit större någon annanstans än på magen...gått upp 13kg vilket jag inte alls mått dåligt över....men nu är jag så ledsen! 

Då jag har lidit av ätstörningar i ca 6år och dessutom un har hormoner i kroppen så tar jag åt mig av ALLT andra säger om min kropp... 
    Men vad är det för fruktansvärda människor?? Att de kommenterar magen det kan man ju förstå, man blir ju större om magen när man är gravid... Men att kommentera resten av kroppen är ju bara "fy skäms"! Var det ingen som sa något till ditt försvar?? Fy säger jag bara! När du har stått och gjort dig fin inför mors dag och så möts du av massa hån.... 
  • lycka 4

Usch vilken molvärk jag har , mina sd är nästan borta men jag har ju fått förvärkarna nu istället. Jag tycker verkligen det gör ont när Lill fisen rör sig nu aj :(