• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-28 14:46:02 följande:
    Har fått en väldigt märklig känsla i kroppen nu om att det faktiskt är på g på riktigt nu! Fick springa till toaletten och göra nr 2 och sen dess har molvärken kommit och ökat kraftigt och det känns annorlunda. Känns annorlunda i magen och i ryggen känns det mer spänt och ihållande eller hur jag ska uttrycka mig. Ja, allt känns lite kraftigare och stabilare typ. Håller tummarna nu att kroppen inte luras!!
    Spännande, hoppas det är på riktigt den här gången!
  • Pluttan
    Har fått en väldigt märklig känsla i kroppen nu om att det faktiskt är på g på riktigt nu! Fick springa till toaletten och göra nr 2 och sen dess har molvärken kommit och ökat kraftigt och det känns annorlunda. Känns annorlunda i magen och i ryggen känns det mer spänt och ihållande eller hur jag ska uttrycka mig. Ja, allt känns lite kraftigare och stabilare typ. Håller tummarna nu att kroppen inte luras!!
    Hoppas det är på gång nu då.
    Jag vet hur jobbigt det är när kroppen bara luras hela tiden.
    Hoppas att det sätter igång för min del också nu snart. Väntar bara hela tiden.
  • stjärnfrukt

Hehe ser att det inte bara är jag som får dumma kommentarer om allt möjligt. Och allt ni skrivit har jag också fått höra...både första gången och nu andra gången! Svärmors ENDA kommentar när hon fick veta att vi skulle ha ett barn till "hur ska klara av det?" Då är det alltså 2 år & 2 månader mellan barnen, vilket inte alls är något "ovanligt", vi har bra ekonomi, vår dotter är sällan sjuk, sover hela nätter för det mesta, inte bråk vid läggdags, känner sällan behov av barnvakt m.m och hon är en väldigt duktig tjej helt enkelt....fattar fortfarande inte vad hon menade med att vi skulle få det så jävla jobbigt & kämpigt! Och all denna svartsjuka som vår dotter tydligen kommer få och jag kommer minsann inte kunna ge henne någon uppmärksamhet överhuvudtaget.... 

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på sånna kommentarer för jag blir så paff att någon ens kan med att säga något sådant! 

• emma78

Då var förhoppningsvis sista besöket hos bm avklarat:)) allt.var bra,sf 37,hjärtljud 140,bebis fixerad:)) v 37+3. Bm trodde inte vi skulle ses på.nästa utsatta tid ( nästa fredag) men man vet ju aldrig....Grattis till alla er som fått ut era små underverk!!

• Dancia

Pojkarnasmamma85: Jag håller tummarna för att det är på riktigt nu :)

• Havsjungfrun
    Håller tummarna! Lycka till!
  • Baby1112

Får många kommentarer om magen med... Att den är ju inte så stor, det kan ju inte vara så tungt osv...
    Bara för att magen inte är jättestor betyder ju inte det att bebisen som bor där är så väldigt mycket mindre, jag menar, bebisen är ju fortfarande där oavsett storlek på magen.
    Så det är visst tungt!!! :)

• Nangijala
    Dancia skrev 2012-05-28 13:37:56 följande:
    Har precis fått min första omgång med järndropp. Fy vad det kostade pengar! De injektionerna som jag köpte nu kommer räcka till 3 omgångar. Jag ska få en ny omgång på torsdag, och sen en på måndag antagligen. Sen vill de se när jag föder, dröjjer det ett par veckor till efter det så måste jag kanske köpa mer. Men men, ska jag kunna sitta/stå och gå nånting och inte må så här dåligt så måste jag. Nu hoppas man bara ännu mer på att bebis kommer tidigare. Nästa vecka hade varit perfekt :).
    Ja jag har hört att de kostar skjortan de där droppen! Äter cantalopmelon som en galning nu, det ska tydligen vara rika på järn, blir tokförstoppad av järntabletterna så tar endast någon ibland! Ska till BM på onsdag och hoppas värdet har gått upp! hoppas ditt värde går upp nu :)
  • Havsjungfrun

Danica: Är det inte med i högkostnadsskyddet? Det är inte Lergigan Comp heller vilket gör att om man som jag måste äta dem en hel graviditet så går det några tusenlappar. Undrar om det hade varit samma om det var män som var gravidilamående...

• conda

V.38+0 idag och TUL avklarat. Bebbens vikt uppskattades till 3800, läkaren frågade om jag ville ha en tid för igånsättning nästa måndag och det kändes som en stor lättnad. Så nu är det inte så länge kvar av denna sista graviditet... =)