• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Stjärnfrukt - usch vad ledsen jag blir när jag läser vad de sagt till dig! Miljoner kramar till dig du vackra gravida kvinna!!

Elskling - GRATTIS TILL FLICKAN!!!! Hoppas ni mår bra allihopa.

12 dagar till Bf! Helt otroligt. Vill ha ut bebis nu

• Havsjungfrun

Bara en vecka kvar till BF!!! Idag och på onsdag murar dock maken och vår snickare på vårt garage så maken har "beställt" förlossning till onsdag kväll Flört

• Pluttan

Jag har också bara en vecka kvar till bf. Bebis kom ut NU tack.Skrattande

Sjärnfrukt: Det som dom sa blir jag också asförbannad på. Har ingen utav dom varit gravid någon gång?
    Det är så lågt att göra sig lustig på andras bekostnad. Hoppas din sambo/make stöttade dig i detta.
    Du vet att du är en vacker gravid kvinna. Dom är bara avundsjuka.

Elskling: Grattis till din flicka.

• conda

Idag är det dags för TUL igen. Önskar att de kunde säga att "nä nu sätter vi igång dig... " =) Det är riktigt tungt nu, i mitt fall kommenterar folk magen hela tiden och det är nästan pinsamt att säga att det är två veckor kvar. Men så är magen stor också, sf 40, har aldrig haft en så utåtpekande navel någongång. Men jag känner mig fin ändå, bättre nu än skinnpåsen jag kommer ha sen =D...

• Annelie81

Godmorgon....(8 dagar kvar..)Här är det fortfarande inga känningar...men lika glad för det är jag! Tror inte att man måste ha massor av förkänningar...Hade inga med sonen utan vips på morgonen så satte värkarna igång!
    Jag tror han behagar komma ut på onsdag....Har bara den känslan!

Nu skall det bakas hamburgerbröd.....Ha en skön måndag!

• Polarlantis

Sicka idioter som säger sådana saker till dig, Stjärnfrukt! USH!!!

Jag är mest less på att alla ska säga åååhhh vilken dramatisk omställning i livet det är ojojoj! Som om man inte fattar det själv? Blir så irriterad! Det kommer bli skilnad, ja visst, men det är liksom meningen också! Dessutom tar jag det som om det bara blir en till i familjen liksom...jaja, hormoner antar jag..

Molande värk i mage och rygg igår nästan hela dagen, slet i trädgården på em och efter det var det hur lugnt som helst...skumt... Jaja, den kommer när den kommer och vad jag tror själv är det denna eller nästa vecka, men har säkert fel. Har ju 24 dagar kvar...men det är magkänslan som säger det...

• IdaElinLivia040611

V 38.......grattis till bebis elskling.
    Kul att läsa alla förlossningsberättelser i andra tråden. Längtar efter att få lägga upp min.
    Grattis till dig också gammelmamma skönt att det gick bra trots akutsnitt.

Själv lunkar allt på, min foglossning e lite bättre så jag rör mer på mig men det e så himla trångt i magen nu. Hade ett pass precis där han hade några konstiga stretch övningar för sig eller nått för det gjorde så satans ont åt alla håll.
    Det skär som knivar neråt smatidigt som det gör ont vid revben och ut åt sidorna när han sträcker sig. Måste verkligen stå och andas ordentligt för att klara av det.

Längtar till att känna att värkarna är på gång. Packade min BB väska ju så nu e jag redo. Ska göra en lite sista pack lista också för sånnt som jag måste packa precis innan vi åker.

Vill ju inte glömma typ laddare mm.
    Måste köpa en skön dragkjedströja bara sen e allt klart:)

Dags för ny bild.

Sthärnfrukt: Alltså vilka patetiska människor som du råkat ut för. Dom borde ha en feting allihopa...morr!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • AAEV
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-28 11:22:44 följande:
    V 38.......grattis till bebis elskling.
    Kul att läsa alla förlossningsberättelser i andra tråden. Längtar efter att få lägga upp min.
    Grattis till dig också gammelmamma skönt att det gick bra trots akutsnitt.

Själv lunkar allt på, min foglossning e lite bättre så jag rör mer på mig men det e så himla trångt i magen nu. Hade ett pass precis där han hade några konstiga stretch övningar för sig eller nått för det gjorde så satans ont åt alla håll.
    Det skär som knivar neråt smatidigt som det gör ont vid revben och ut åt sidorna när han sträcker sig. Måste verkligen stå och andas ordentligt för att klara av det.

Längtar till att känna att värkarna är på gång. Packade min BB väska ju så nu e jag redo. Ska göra en lite sista pack lista också för sånnt som jag måste packa precis innan vi åker.

Vill ju inte glömma typ laddare mm.
    Måste köpa en skön dragkjedströja bara sen e allt klart:)

Dags för ny bild.

Sthärnfrukt: Alltså vilka patetiska människor som du råkat ut för. Dom borde ha en feting allihopa...morr!!!! 
    Känner igen det där med att det skär som knivar. Ibland har jag svårt att skilja på om det är för att bebisen rör på sig eller om det är förvärkar. Det liksom trycker på också. V 36 nu, så för mig är det ca en månad kvar!
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Emma Stark

Jag kan bli förbaskad när har klagat på att jag har sovit dåligt eller liknande. "Ja vääääänta du bara, det kommer inte bli bättre om du tror det, nu kommer du inte få sova på 20 ååååååår".... 

Eller när man talar om att det ska bli skönt att få vara hemma och vara mammaledig. " HA, tror du det är semester, nä du, det är allt som att ha tredubbla heltidsjobb och du kommer vara heeeelt sluuuuuuut".

För guds skull?! Jag vet väl att det kommer bli si och så med sömnen den första tiden och att det kanske inte alltid är en dans på rosor att vara mammaledig, men det är för sjutton mitt barn vi pratar om. Jag kommer vara hemma med min älskade familj och det är väl bra mycket trevligare än att streta på jobbet en hel dag, eller har jag fel??? 

• LillSnurr82

Sånt blir jag oxå trött på att höra Emma.. Detta är ju mitt andra barn oxå så då vet jag ju verkligen att det inte är en dans på rosor varje dag, men nästan :) jag fick i alla fall oftast sova mer och längre om dagarna när dottern var bebis än när jag var gravid med henne och mer än jag gör nu när jag är gravid igen.. Så sova kan man visst få göra på 20 år.. :) Tror dessa kommentarer ofta kommer utav svartsjuka/avundsjuka av nåt slag.. Så bara slå dövörat till.. Vill man ha någons åsikt så ber man ju om dem.. Och JA det är mycket trevligare att vara hemma med sin familj än att jobba hur trött och sliten man än är av barnskrik, bajsblöjor och amning osv... man lär ju känna sitt barn väldigt snabbt och kan anpassa sin sömn efter dem.. Sen får man släppa på allt det där andra , som städning osv om det skulle behövas..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥