• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Åh, har sovit så dåligt inatt. När det var dags att somna började dottern att hosta och trots hostmedicin och kuddar så har hon hostat en hel del i natt så nu får hon vara hemma från dagis idag. Har dessutom vaknat hur många gånger som helst av en man som också hade svårt att sova och att jag själv kände efter om bebisen rörde sig eller inte, den var lugnare igår.
    Igår murades det på grunden till vårt garage så det var full rulle hela dagen även om maken sa att jag inte alls behövde passa upp med mat och fika men jag vill ju också kunna hjälpa till... Idag ska jag dock ta det lugnt förutom att jag ska iväg och hämta ut nya Lergigan Comp (sista burken hoppas jag innerligt!!!) framåt eftermiddagen. Kunde bara ta en tablett igår kväll då jag väntar på nytt recept och det resulterade i att jag spydde imorse, I hate it!

• Sweet life

Vecka 38, 37+0 idag! Färdigbakad!!! Och nu får han mer än gärna komma! Eller nej, han får vänta en vecka till för babyskyddet kommer med posten senast på måndag!

Jag börjar bli så jävla trött på det här nu... Lös i magen varje morgon, molvärk och sammandragningar varje kväll/natt men dagarna är hur lugna som helst! Fingrar och händer domnar bort på natten och gör så ont att jag bara vill gråta. Fötterna krampar och fotsulorna värker för varje steg jag tar...

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-05-29 08:47:14 följande:
    Vecka 38, 37+0 idag! Färdigbakad!!! Och nu får han mer än gärna komma! Eller nej, han får vänta en vecka till för babyskyddet kommer med posten senast på måndag!

Jag börjar bli så jävla trött på det här nu... Lös i magen varje morgon, molvärk och sammandragningar varje kväll/natt men dagarna är hur lugna som helst! Fingrar och händer domnar bort på natten och gör så ont att jag bara vill gråta. Fötterna krampar och fotsulorna värker för varje steg jag tar...
    Jag har också grymt värk i ena foten, tror att det är någon typ av sendrag men vet inte vad jag ska göra åt det...
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-29 08:06:53 följande:
    Nu börjar det här bli väldigt tröttsamt! Inga fler värkar sen inatt...trodde verkligen det var dags då det gjorde rejält ont! Men inte då...kommer väl vara en av de sista som får sitt barn trots att jag har BF 8/6....

Dock känns det faktiskt annorlunda i kroppen, börjar få lite små sammandragningar nu också...så nånting borde väl vara på g de närmsta dagarna iaf. Får hoppas att alla dessa förvärkar gör någon nytta och att jag är öppen typ 6-8 cm när jag väl kommer in, tröstlöst annars!
    Usch jag tycker faktiskt synd om dig när kroppen luras sådär. Jag har ju bf 9/6 och känner typ ingenting, bara om jag rör mig mycket men det är inte så det gör ont.

LillaGrynet - Känner igen det där när bm ska känna efter hur bebisen ligger. Min rygg håller också på att gå av då och jag har alltid ondare överallt i en eller två dagar efteråt.

Havsjungrfun - Jiey! Spännande!  

Jag får sendrag flera gånger varje natt i vaden och när det släpper så kommer det fram på smalbenet istället. Skit säger jag för jag vågar knappt röra mig när jag sover, men jag är dålig på att dricka på dagarna också och vätskebrist kan ofta framkalla sendrag.

Jag har kommit på att på midsommardagen har jag gått över 14 dagar och om bebis inte kommit då kommer jag låsa in mig för jag orkar då säkerligen inte höra en enda kommentar om att bebisen inte har kommit. Jag bor i Dalarna och midsommar är ju heligt här i krokarna så A L L A som jag någonsin känt är alltid här i området och "kikar förbi", men inte iår om bebisen inte kommit  
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Uddabus

Här är en dalkulla med som längtar hem... Bor i Skåne... Någon gång flyttar jag hemåt igen... Bott i Skåne sen jag var 4-5 år men känner mig inte helt hemma här ändå...

• MissFörstånd
    Uddabus skrev 2012-05-29 09:38:33 följande:
    Här är en dalkulla med som längtar hem... Bor i Skåne... Någon gång flyttar jag hemåt igen... Bott i Skåne sen jag var 4-5 år men känner mig inte helt hemma här ändå...
    Förstår att du vill tillbaka, jag älskar verkligen Dalarna med all vacker natur. Såklart trist ibland med ingen storstad nära men med tåget kan man lätt ta sig till en större ort .
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Elvis Mamma

Bor ju i Dalarna jag med å håller med om detta med midsommar, det är ju väldigt heligt här å jag vet inte hur många inbjudningar vi redan fått till olika midsommar middagar å liknande men jag är ju beräknad den 26:e, alltså några dagar efter midsommar så vi har bestämt att vi enbart kommer ta en lugn, skön midsommar hemma, speciellt eftersom vi precis flyttat till hus å eftersom folk redan börjat tjata å fråga om bebisen kommit så kan jag ju bara tänka mig tjatet på midsommar om man ska träffa hela släkten då å ingen bebis anlänt

• Sweet life

Midsommar är heligt för mig.. Men enbart av anledningen till att jag älskar att fixa midsommarfest för vännerna...

Nu i år har vi dock bestämt att det blir midsommarknytis här hemma OM vi är hemma (BF 19/6) och inte på BB, förlossning eller helt nyhemkomna med liten. Vännerna har sagt att jag inte ska fixa nått alls utan bara ligga på latsidan. MEN, det går inte. Har iaf lovat att göra den obligatoriska midsommartårtan som bara jag kan göra...

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-05-29 09:35:44 följande:
    Havsjungrfun - Jiey! Spännande!  

Jag får sendrag flera gånger varje natt i vaden och när det släpper så kommer det fram på smalbenet istället. Skit säger jag för jag vågar knappt röra mig när jag sover, men jag är dålig på att dricka på dagarna också och vätskebrist kan ofta framkalla sendrag. 

Jag har kommit på att på midsommardagen har jag gått över 14 dagar och om bebis inte kommit då kommer jag låsa in mig för jag orkar då säkerligen inte höra en enda kommentar om att bebisen inte har kommit. Jag bor i Dalarna och midsommar är ju heligt här i krokarna så A L L A som jag någonsin känt är alltid här i området och "kikar förbi", men inte iår om bebisen inte kommit  
    Det konstiga är att jag inte får direkt kramp med det känns ändå som om jag haft kramp under halva foten. Gör till och från jätteont när jag går. Får testa att dricka mera. Bananer är väl också bra då det innehåller mycket magnesium.

Håller tummarna för att du är "kläckt" då!!! Själv ska jag på bröllop till min kusin på midsommarafton så jag hoppas verkligen inte att jag kommer att gå över en massa. Vill ju helst inte missa det.