• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Hemkommen ifrån hinnsvepning nr 2 för denna veckan. Idag gjorde de inte alls ont, men nu har jag mensvärk igen. Den va fortfarande mjuk och fin och hon fick in ett finger sa hon?! Men ja va inte öppen? Fatta inte riktigt. Hon sa dock att få in en ballong nästa torsdag inte skulle vara några problem, skönt! Ska görs sista svepningen på tisdag nästan vecka. Snälla bebis kom nu ist...

• Elvis Mamma

Jag har känt massor på tappen sist veckorna, mest för att se om de känns någon skillnad å de är inte alls farligt så länge man har rena händer, jag pratade med BM om de å hon sa att man gärna kan känna själv, man kommer iaf inte speciellt långt in å jag har inte fått några värkar eller något heller utan då ska de nog till en hel del men däremot har jag känt att den blivit mjukare

• Sweet life

Hemma från dagens BM-besök och ungj*vlen (ursäkta min frustration) är inte fixerad ännu utan ligger högt upp med huvudet!!!!

38+2
    Blodtryck: 128/70
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 36
    Föregående fosterdel: Huvud, rörligt

• Pluttan
    fyrklöver81 skrev 2012-06-07 14:12:40 följande:
    Hahaha här är jag med tappkoll. 
    För att känna tappen måste du sitta på huk, tycker toaletten fungerar bra och ta fingret låååångt bak i slidan, tappen känns när den är mogen lite svampig eller som läpparna brukar man säga, kanske lite mjukare.
    När den är som "normal" är den hård och känns som nästippen och några cm lång.

Min tapp är väldigt långt bak så det krävs lite envishet för att hitta den , när förlossning närmar sig blir den utpålanad, öppen, mjuk och förflyttar sig framåt och är då mycket lättare att nå.

Självklart ska händer tvättas innan tapppill.

Haha jag älskar familjeliv ;)

Men oj. Då är det nog så att den är lite mogen.Skrattande Tusen tack för den upplysningen. Jag ska nog känna så som du skrev en gång till nu ikväll i alla fall för säkerhets skull.
  • stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:03:03 följande:
    Hemma från dagens BM-besök och ungj*vlen (ursäkta min frustration) är inte fixerad ännu utan ligger högt upp med huvudet!!!!

38+2
    Blodtryck: 128/70
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 36
    Föregående fosterdel: Huvud, rörligt
    Som flera redan har skrivit, senast idag, så spelar det ingen roll om bebisen är fixerad eller inte, förlossningen kan starta ändå, så spar du dina svordomar till någon som förtjänar de och inte till den skatt som du bär på.  
  • Baby1112

Sweet life: min bebis fixerade sig aldrig, inte förrän det var dags att krysta typ. Var öppen nio cm med buktande hinna och bebis huvud stod högt...

Så förlossningen kan mycket väl köra igång ändå!!!

• Sweet life
    stjärnfrukt skrev 2012-06-07 15:17:37 följande:
    Som flera redan har skrivit, senast idag, så spelar det ingen roll om bebisen är fixerad eller inte, förlossningen kan starta ändå, så spar du dina svordomar till någon som förtjänar de och inte till den skatt som du bär på.  
    Absolut, men BM var lite förundrad och skulle höra med läkaren om man skulle röntga mitt bäcken för att se så det inte är för trångt så att han inte kan komma ner. Det är ju en väldigt bra sak att veta eftersom bebis inte kommer ut den vägen om det är för trångt...

Det ÄR frustrerande när alla förstföderskor jag känner och har pratat med berättar hur deras bebisar är fixerade sedan länge...
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:21:14 följande:
    Absolut, men BM var lite förundrad och skulle höra med läkaren om man skulle röntga mitt bäcken för att se så det inte är för trångt så att han inte kan komma ner. Det är ju en väldigt bra sak att veta eftersom bebis inte kommer ut den vägen om det är för trångt...

Det ÄR frustrerande när alla förstföderskor jag känner och har pratat med berättar hur deras bebisar är fixerade sedan länge...
    Vår son vände sig bara ett par dagar innan han föddes och var ruckbar dagen innan så hoppet är inte ute för dig. Han kom ju en månad för tidigt så det var ju ganska så normalt men bra att de vill kolla dig om hon är fundersam.
  • Pluttan
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:21:14 följande:

Kan förstå att det är mycket frusrerande. Men tänk inte så mycket på andra. Varje graviditet är unik.
    Det kan vara så mycket väl att bäckenet är för trångt.
    Men du ska se att det att det ordnar sig.
  • Ensortsmamma

Hur Känns det när man får havandeskapsförgiftning? Jag vakande upp efter att ha sovit lite nu på eftermiddagen, och har ett tryck över vänster öga och allt bara flimrar ?! Mår illa med och jag brukar inte göra de..